A PDA-k, intelligens mobiltelefonok és egyéb hordozható kommunikációs készülékek után a legújabb őrület a mini-laptop lehet. A mobilgyártók és -szolgáltatók egy része attól tartva, hogy idén karácsonykor már nem annyira a legújabb mobilfejlesztések kerülnek a fa alá, megkezdte saját mini-laptop kínálatának kialakítását.
A piaci szegmens úttörője a tajvani számítógépgyártó Asus volt az Eee PC bevezetésével, amelyet A/5-ös méretével eredetileg kisiskolásoknak szánt. A mini-laptopok azóta hasonló jellemzőkkel kerülnek piacra: kis képernyő, billentyűzet és memória, amely gyakran nem is képes a Windows futtatására. A könnyű készülékek ugyanakkor wifi-vel vannak felszerelve, és igen hamar népszerűek lettek a mindössze egyszerű alkalmazásokra és internet-elérésre vágyó üzletemberek körében.
A termék piaci sikere a HP-t, és újabban az LG-t is meggyőzte, amely nemrég dobta piacra saját mini-laptopját, az LG Netbook X110-t. Brit iparági elemzők szerint az év utolsó negyedévében a telekommunikációs szektornak jelentős szerepe lesz a hasonló termékek felfuttatásában.
A mobilszolgáltatók közül a Vodafone-ról máris úgy hírlik, hamarosan saját mini-laptopot bocsát forgalomba. A hordozható készülékek ugyan automatikusan érzékelik az ingyenes wifi pontokat, a mobilszolgáltatók azonban olyan csomagajánlattal győzhetik meg fogyasztóikat, melyek segítségével bárhol internetezhetnek majd.
Bár a mini-laptopok piacát egyelőre az Asus uralja, a mobilszolgáltatók belépése a versenybe egy egészen új piacot nyithat meg a termékek számára. Ezek a cégek ugyanis nagy tömegeket céloznak meg kommunikációjukkal, és az üzleti szektor mellett a fogyasztói rétegre is erősen fókuszálnak.