Hírek
23526 hír az adatbázisban
Új arcot ölt a CIB
Marketinginfo.hu - 2008-07-14 11:02
Design

Az arculatváltás célja, hogy az Intesa Sanpaolo bankcsoport külföldi érdekeltségei a világ minden pontján csoportként is felismerhetővé váljanak.

A csoporthoz tartozó külföldi leánybankok arculatának egységesítése mellett döntött 2008 elején az Intesa Sanpaolo. A döntés célja elsősorban az volt, hogy a közvéleményben az egységes megjelenéssel is tudatosítsák, az egyes pénzintézetek egy nagyobb bankcsoport tagjai. Az arculatváltás kapcsán ugyanakkor az anyacég szem előtt tartotta, hogy az adott üzleti környezetben már meggyökerezett és régóta jól ismert nevek megmaradjanak, és csak a logó arculati megjelenése változzon.
A leánybankoknak világszerte 2008 folyamán hajtják végre a logóváltást.

A folyamat részeként jelentette be arculatváltását a cég magyarországi érdekeltsége, a CIB Bank. A jövőben továbbra is CIB néven működő pénzintézet új logóját két fő elem alkotja: az embléma és márkanév. Az embléma (amely külön is használható) egy római vízvezetéket ábrázoló, többszínű piktogram. A vízvezeték (aquaduct) szimbólum - ami az Intesa Sanpoalo jelenlegi logójának része - az összes leánybank logójában is megtalálható lesz. Az antik vízvezeték a szilárdság és a technológiai fejlettség, valamint az élet, a bőség, a népek és kultúrák egyesülését hivatott szimbolizálni.


A vízvezeték szimbólumot a vörös-narancs keretbe foglalt kék, zöld és narancsszínű ívek keltik életre. Mindegyik szín a világot alkotó természetes elemek egyikét szimbolizálja:
 
  • a narancs a Napot, az energiát fejezi ki;
  • a zöld árnyalatai a növényeket, a természetet, a növekedést;
  • az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát;
  • a kék árnyalatai a levegőt, a vizet, a tengert.

A CIB Bank márkanév betűi és színe a torinói Sanpaolo IMI eredeti logójából származnak: a Trajan betűkészletet a római Fórumon álló Trajánusz-oszlopon használt római betűk ihlették. A klasszikus betűtípus kiválasztásával biztonságot és állandóságot kíván sugallni a vállalat.

Az Intesa Sanpaolo csoport tagbankjai arculatváltásának egyik legfontosabb eleme, hogy minden leánycégre nézve egységes, de a helyi sajátosságoknak megfelelően lefordított brand-szlogen kerül bevezetésre. A "Thinking ahead with you" nemzetközi brand-szlogen magyar fordítása: "Együtt, a jövőről." A bevezetésre kerülő új szlogennel a márka azt kívánja kifejezni, hogy a folyamatos változás és megújulás közepette állandó a cél, hogy együtt gondolkodjanak ügyfeleikkel.

A CIB július 1-jén kezdte meg központi épületeinek és fiókjainak az arculatváltással összefüggő átalakítását. Július 14-én nagy és átfogó imázskampányt indít, hogy a közvéleménnyel is megismertesse új arcát, és a tervek szerint szeptemberre fejezi be a teljes arculatváltást.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Carlo Messina Európa legjobb bankvezetője
  Különleges épületháló a CIB Bank őszi kampányában
  Öt új fiókot nyit a CIB
  Díjmentes számlafizetés a CIB-nél
  PR-partnert választott a CIB
  Könyv az arculatról
  Arculatot vált a Citroën

További hírek ebben a kategóriában

Ötletek, amelyekkel feldobható a...
Egyedi ékszer, nem mindennapi ér...
Hogyan legyen a kis lakás is diz...
Milyen a tökéletes alap egy make...