5 M A célpiac és a vásárlói motivációk meghatározása után a reklámprogram kidolgozásának öt legfontosabb döntése. (Mission, Money, Message, Media, Measurement) Küldetés (Mission): Melyek a reklám céljai? Pénz (Money): Mennyibe kerülhet? Üzenet (Message): Mi legyen a továbbítandó üzenet? Médium (Media): Milyen médiumot alkalmazzunk? Mérés (Measurement): Milyen módon értékeljük az eredményeket?
|
||
80-20 szabály A Pareto-elv, más néven a 80-20 szabály kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80 százaléka az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.
|
||
A 7 P modell A 7P modell a szolgáltatások esetében alkalmazandó marketingeszközöket foglalja össze. A szolgáltatásmarketingben a hagyományos marketing mix négy eleme (a 4P modell) újabb három marketingeszközzel bővült. A 7P kifejezés a marketing mix elemek angol elnevezésének kezdőbetűire utal. Ezek az eszközök: a termékpolitika (product), az árpolitika (price), az értékesítési utak politikája (place), a reklámozás (promotion), az emberek (people), a folyamat (process) és a fizikai megjelenés (physical evidence).
|
||
ABC elemzés A vizsgálat tárgyán belül (pl. vevők, termékek, értékesítés, készletek, stb.) az eltérő (ABC) fontossági elemek megállapítására irányuló eljárás.
|
||
Ad speciality Egy logóval, vagy promóciós üzenettel ellátott ajándéktárgy.
|
||
123456789 |
|