Tanulmányok, elemzések
1786 anyag az adatbázisban
Bevezető

A Tesco 666,5 milliárd forintos forgalommal továbbra is vezeti az FMCG toplistát. "A legnagyobbak ráálltak a többcsatornás értékesítésre" - jellemezte a trendet a Nielsen.

Sok minden átalakult az FMCG kiskereskedelemben tavaly, de a toplista élmezőnye nem változott. A piacvezető Tesco forgalma a tavalyelőtti 638,4 milliárd forint után 666,5 milliárdra emelkedett a 2010. március és 2011. február között időszakban. Utána következnek a CBA 555 és a Coop 510 milliárd forintos 2010-es eredményei; a CBA növekedni tudott, a Coop stagnált az előző évi forgalmukhoz képest. Őket követi a 2010-es toplistán a Spar 381,3, a Reál 360 és az Auchan 224,8 milliárd forintos forgalommal.

A toplista tükrözi azt a lényeges trendet, hogy a fogyasztók gyakrabban mennek vásárolni, viszont alkalmanként kevesebbet költenek. Különösen nőtt a vásárlás gyakorisága a lakóhelyekhez közeli hagyományos kis boltok, szupermarketek, pékségek és piacok esetében. Erre reagálnak a legnagyobb kereskedők is. "Egyes vállalatok többcsatornás értékesítési stratégiája egyre inkább láthatóvá válik. A Tesco úgy bővíti hipermarket hálózatát, hogy mellette szupermarketeket és expressz üzleteket is nyit. Hasonlóan fejlődik például a CBA Prémium és Cent láncai révén vagy a Spar szuper- és hipermarketek mellett City Spar egységeivel." - állapítja meg a trendekről Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója. Összességében tehát tovább koncentrálódott a hazai élelmiszer-kiskereskedelem hálózata, a korábbi évekhez képest lassabb ütemben.

A Nielsen arra is rávilágított, hogy egyre több fogyasztó éri el a diszkontokat, amelyek intenzíven terjeszkednek. Ez jól látható a toplistán is: az előző évhez képest a toplistán egy-egy hellyel előbbre lépett a Lidl és az Aldi. A hetedik helyen álló Lidl, a Nielsen által becsült, tavalyelőtti 191,2 milliárd forintos forgalom után 221 milliárdot ért el múlt évben. A tizenkettedik Aldi bevétele pedig 49,1 milliárdról 52,6 milliárd forintra emelkedett, szintén becslés alapján.
Megjegyzés: A Tesco forgalma 2010. március-2011. februárra vonatkozik.




Bevezető


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      


Kapcsolódó cikkek:

  Jól teljesített a Tesco
  Grand Prix-t nyert a Tesco
  Az Enterprise Investors felvásárolja a CBA Slovakiát
  Béremelkedés a Tesco-nál
  Új működési ügyvezető igazgató a Tesco-nál
  Stratégiai együttműködés a Tesco és a Budapest Bank között
  Harminc év után távozik a Tesco marketingigazgatója
  Bővül a Coop franchise hálózata
  A CBA átveszi eljárás alatt álló partnere érdekeltségeit
  MOL, Audi és Nokia a legnagyobb hazai vállalatok
  Magyar ízek Háza nyílt a gödöllői Coop-ban
  Coop-csoport: sikerült megőrizni a piaci részesedést
  Álmagyar termékek miatt büntették a CBA-t
  A CBA is lényegesen kevesebb uborkát vásárol
  Megváltozott munkaképességűeknek ad munkát a Tesco
  Átfogó ellenőrzés a Tescókban a rágcsálók miatt
  Divatbemutatózott a Tesco
  Ismét országos hulladékgyűjtési kampányt indít a Tesco
  Sorsdöntő időszak előtt áll az élelmiszeripar?
  A Coop élelmiszert ad a gyerekeknek
  Lezárult a Tesco Zwilling evőeszköz hűségakciója
  1000 tonnánál is több füstölt áru fogyott
  Forgalom szerint a Tesco az első
  A Tesco mögött két magyar a boltláncok rangsorában
  Boltláncok rangsora: Tesco az élen, utána három magyar lánc

További tanulmányok

Európa lett a kínai befektetők k...
Alig akad telek Budapesten csalá...
Egyenletes nyári bővülés
Technológiai cégek írják át az i...