Márkatörténet
50 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: Volvo
2009-01-28 12:32
A magyarul "gördülök" névre hallgató autómárkához nem véletlenül kapcsolódik elválaszthatatlanul a biztonság, hiszen a Volvo találta fel többek közt a hárompontos biztonsági övet.

A rákvacsora

Az egyik legsvédebb vállalat az egyik legsvédebb hagyománnyal, rákvacsorával vette kezdetét. 1924. július 25.-ének estéjén Assar Gabrielsson és Gustaf Larson összefutottak a stockholmi Sturehof vendéglőben. A két svéd autórajongó nagy tál vörös rákot rendelt, majd néhány órával később megszületett a vállalat, amelyet Volvo néven ismert meg a világ.

A "volvere" latinul a "gördül" ige főnévi igenév formája. Ez az ige fordul elő, például a revolver szóban is, melyet a forgótáras pisztolyok megnevezésére használnak. Egyes szám első személyben a "volvere" igéből "volvo" lesz, ami nem mást jelent, mint "gördülök".

Minden, ami gördül

Amikor a cég megkezdte működését, a tevékenységi kört így írták le: "Golyós csapágyak, görgős csapágyak, gépek, hajtóművek, automobilok, kerékpárok, szállítóeszközök, bármilyen jellegű szállító-berendezés, valamint részegységek és alkatrészek az előbb említett termékekhez." Egy-két különös termék is magán viselte a Volvo nevet, például gázégő, kemping utánfutó és irodai szék.


Ősi jelvény

Ezzel egyidejűleg a vas ősi vegyjelét, a nyíllal (balról jobb irányba felfelé) átszúrt kört választották emblémának. Ez az egyik legrégibb és legismertebb jel a nyugati kultúrákban, mely eredetileg a Mars bolygót jelképezte a Római Birodalomban. A római időkben a háború istenét, Marsot, és a férfi nemet is ezzel a szimbólummal jelezték. Minden Volvo modell hűtőrácsát a mai napig ez a krómozott jelvény díszíti, akárcsak a kormány közepén a vas jelképe.

Csattanással kezdődött biztonság

Az első Volvo "törés-teszt" már azelőtt megtörtént, hogy egyetlen kocsit is eladtak volna. 1926-ban, a Stockholmból Göteborgba vezető úton, a kilenc ÖV4 prototípus egyike frontálisan ütközött egy amerikai kocsival. Az importautó összetört, a Volvo néhány karcolással megúszta.

Az első modell, a "Jakob"

A svéd naptárban július 25-e Jakab napja. Erre esett a már említett rákvacsora, és ezért lett "Jakob" az első autómodell, az ÖV4 beceneve. A kétliteres, 28 lóerős motorral hajtott kocsi 1927. április 14-én gördült ki a gyárból és összesen 297 darab talált gazdára az értékesítés első évében.


következő oldal   



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

a Márkatörténet: AAA AUTO
2017-01-30 14:42
m Márkatörténet: Mapei
2017-01-26 14:06
CD Márkatörténet: CD
2016-12-02 12:32
Márkatörténet: Hörmann
Márkatörténet: Rézangyal
Márkatörténet: Henkel
Márkatörténet: Cardo