Márkatörténet
50 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: CIB Bank
2014-11-21 19:30
A pénzintézet közel egy évtizedig dolláralapon működő devizabankként üzemelt, a rendszerváltás közeledtével azonban belföldi banki szolgáltatásokkal egészült ki palettája.

A kezdetek

1979. november 9-én jött létre a CIB Bank alapító elődje, a Közép-európai Nemzetközi Bank, amely akkor még dolláralapon működő devizabankként működött, tulajdonosai pedig a Magyar Nemzeti Bank mellett vezető európai és japán bankházak voltak. Mivel a bank hazai ügyfelei egyre inkább igényelték a forintműveleteket is, és a kétszintű bankrendszer megteremtése lehetőséget is adott egy belföldi bank megalapítására, 1988-ban létrejött a CIB Hungária Bank Rt. Ezzel a CIB palettája hazai, forintban igénybe vehető kereskedelmi banki szolgáltatásokkal egészült ki. A két szervezet 1998. január 1-jével egyesült CIB Közép-európai Nemzetközi Bank néven.

Nemzetközi háttér

1997-ben az MNB értékesítette tulajdoni hányadát a bankban, amelyet az alapító részvényesek egyike, az olasz Banca Commerciale Italiana Csoport vásárolt meg több más részvénycsomaggal együtt. A későbbi felvásárlásokat, fúziókat és tulajdonos-változásokat követően 2007 januárjában a CIB akkori anyabankja, a Banca Intesa és a harmadik legnagyobb olasz bank, a Sanpaolo IMI fúziója révén - Intesa Sanpaolo S.p.A. néven - létrejött Olaszország legnagyobb bankcsoportja. Az anyaintézmények példáját követve, 2008. január 1-jével a CIB Bank és az Inter-Európa Bank is egyesítette erejét, CIB Bank Zrt. néven.

A CIB Bank ma

A CIB Csoport meghatározó anyabanki háttérrel univerzális hitelintézetként a kereskedelmi banki és befektetési szolgáltatások teljes körét nyújtja közel 100 fiókja segítségével, több mint 500 ezer ügyfelének. A bank 2013-ban újrafogalmazta stratégiáját: a lakossági üzletágban cél, hogy a pénzintézet ügyfelei elsődleges lakossági bankja legyen, míg a KKV, lízing és mikrovállalati szegmensben a CIB Csoport a termékek és szolgáltatások továbbfejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Bár jelenleg elsősorban ezen szektorokra összpontosítja erőfeszítéseit, a CIB új célokat tűzött ki a nagyvállalati üzletágban nyújtott teljesítményének szinten tartása érdekében is. A megújult stratégia szellemében a cél az, hogy a CIB felelős, megbízható, a józan és reális célokat támogató, és az ügyfelek valódi lehetőségeit megvalósító pénzügyi partner lehessen a mindennapokban.


NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

a Márkatörténet: AAA AUTO
2017-01-30 14:42
m Márkatörténet: Mapei
2017-01-26 14:06
CD Márkatörténet: CD
2016-12-02 12:32
Márkatörténet: Hörmann
Márkatörténet: Rézangyal
Márkatörténet: Henkel
Márkatörténet: Cardo




Marketing Manager
Amiben segíteni tudsz nekünk:- Külföldi piacralépés marketingstratégiá...