Márkatörténet
50 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: Audi
2009-12-16 12:22
Nem kevesebbet mondhat el magáról az Audi, mint hogy neki köszönhetően nem a baloldalon hajtanak az autók Németországban. A márka a magyarok szívébe is belopta magát, amikor gyártótelephelyének Győrt választotta.

Az alapító autóversenyzői szenvedélyének köszönhető, hogy az Audi mára nem Horch néven lett ismert. Történt ugyanis, hogy az idén 100 éves márkát megálmodó August Horch 1899-ben saját céget alapított, amelyet Horch & Cie. motorkocsi-gyárnak nevezett el. A német mérnök imádta az autóversenyzést, megbízható, robusztus túrakocsijaival számos különféle túraversenyen vett részt. Ez azonban rengeteg költséggel járt, amely az ekkor már részvénytársaságként működő cég üzleti eredményeinek rovására ment. 1909-ben tehát tulajdonostársai kitették August Horch-t saját vállalatából. Mivel neve ekkor már márkaként első cége számára volt védett, új vállalatát Horch ezúttal családneve latin megfelelőjéről Audinak (jelentése: odahallgat, figyel) keresztelte el.

August Horch új vállalkozásában sem tagadta meg önmagát: a versenyzésre koncentrált. Miután az osztrák alpesi futamok 1911 és 1914 között számos győzelmet hoztak, az Audi mindössze néhány esztendő alatt nemzetközi szinten is ismertté vált, a különösen sikeres Audi Typ C pedig innentől "Alpensiegerként" ("Alpesi győztes") vonult be a köztudatba. Az Audiwerke AG néhány évvel később, 1921-ben az új Audi Typ K modellel, Németország első balkormányos autójával lepte meg a szakmát. Ezzel az Audi már nemcsak a motor- és futómű-technikára összpontosított, hanem a biztonságnak és a könnyű kezelhetőségnek is egyre nagyobb figyelmet szentelt.

A márka szimbólumává vált négy karika az Audi mögött álló négy vállalat egyesülésével született meg. Az Auto Union AG 1932-es megalakulásakor az Audi, DKW, Horch és Wanderer márkaneveket egyaránt megtartották, azonban az autók hűtőrácsán ott tündökölt a négykarikás embléma. A konszernen belül a négy márka más-más, speciális piaci szegmenshez kapcsolódott: DKW - motorkerékpárok és kisautók; Wanderer - középkategóriájú személyautók; Audi - a felső középkategória modelljei; Horch - a felsőkategória luxusautói. A fiatal vállalat ismertségének növelését célozva 1934-ben az autósport királykategóriájába, a Grand Prix futamok világába is belépett, s az elkövetkező évek során az Auto Union "Ezüstnyilai" számos győzelmet, bajnoki címet és világrekordot hódítottak el a nemzetközi versenypályákon.

Az Audi a négy egyesült cég technológiáinak ötvözésével hamarosan komoly sikereket ért el. Mindez azonban megszakadt a második világháború kitörésével. A polgári járművek gyártása csaknem teljesen megszűnt, a konszern haditermelésre állt át. Az utolsó Audi 1940 áprilisában hagyta el a gyárat, s egészen negyed évszázadon át nem is követte újabb.

következő oldal   



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

a Márkatörténet: AAA AUTO
2017-01-30 14:42
m Márkatörténet: Mapei
2017-01-26 14:06
CD Márkatörténet: CD
2016-12-02 12:32
Márkatörténet: Hörmann
Márkatörténet: Rézangyal
Márkatörténet: Henkel
Márkatörténet: Cardo