Márkatörténet
52 márkatörténet az adatbázisban
Márkatörténet: Dove
2009-10-14 10:26
2. oldal

Miután a márka jó tíz évig a hagyományos szappanhoz hasonlítva hangsúlyozta termékelőnyeit, 1969-ben fontos újítás jelent meg marketing stratégiájában. A ma is sikerrel alkalmazott, valódi felhasználók termékélményeire építő hirdetések ekkor lettek először részei a márka kommunikációjának. A Dove annyira bízott a krémszappanban, hogy 1972-től 10 éven át rendszeresen 7 napos tesztre hívta a fogyasztókat, amelynek eredményei aztán visszaköszöntek a reklámokban.






1979-ben egy független klinikai tanulmány kimutatta, hogy a Dove kíméletesebb 17, akkoriban használt szappannál. Az eredmények alapján bőrgyógyászok ajánlották pácienseik számára a márkát, és komoly szájreklám segítette a krémszappant. A sikerre alapozva a márka 1980-ban hivatalosan is elindította orvosi programját (M.I.L.D. - Medical Information Link from Dove) az Egyesült Államokban majd szerte a világban, amely ma is fontos része a Dove kommunikációjának. A bőrgyógyászok ajánlása komoly támogatást jelent a krémszappan számára, hiszen segít kipróbálásra ösztönözni a nem használókat, és növeli a márkahűséget a már használók körében.

Újabb mérföldkőnek bizonyult a lakmusz-teszt használata, amely először 1981-ben jelent meg a Dove reklámjaiban. Kezdetekben a márka DM levelekben küldött otthon is elvégezhető tesztet a potenciális vásárlóknak, így győzve meg őket róla, hogy a termék valóban pH-semleges. A lakmusz-papír annál sötétebb kékre változik, minél magasabb a vizsgált anyag pH-értéke, azaz minél lúgosabb a kémhatása - a Dove pH-ja semleges, ezért esetében a teszt színe változatlan marad. A jelenetet 1991-től az amerikai, majd 1995-től - a márka hazai megjelenésétől - a magyar közönség is számtalanszor láthatta a televízióban.



   előző oldal     |     következő oldal   



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      

További márkatörténetek

GA-1035A-1AER (Kép: Casio) Márkatörténet: G-Shock
2017-12-04 09:40
Medve Márkatörténet: Medve
2017-11-23 13:49
a Márkatörténet: AAA AUTO
2017-01-30 14:42
Márkatörténet: Mapei
Márkatörténet: CD
Márkatörténet: Hörmann
Márkatörténet: Rézangyal