Hírek
20937 hír az adatbázisban
A Tchibo Family idén is megtölti az osztályperselyeket
Marketinginfo.hu - 2018-09-07 18:41
Kutatás

A magyar családok negyede gondtalannak éli meg az iskolakezdés időszakát - derül ki a Tchibo Family a napokban újraindult "Töltsd fel az Osztályperselyt!" promóciója alkalmából készített reprezentatív kutatásából.



A végzős középiskolások szülei nehezebb helyzetben vannak

Bár a megkérdezett szülők harmada úgy véli, hogy nem okoz gondot számukra a beiskolázás, tízből négy szülőnek egyértelműen az iskolakezdés finanszírozása okozza a legnagyobb nehézséget: a 6-18 éves diákok szülei átlagosan 23 ezer forintot szánnak a beiskolázásra gyermekenként. A végzős középiskolások szülei számára a közelgő szalagavató és ballagás miatt az átlagosnál is nagyobb költségekkel kell számolni: az iskolakezdést követően az érintett családok közel 60 százalékának nem marad pénze nagyobb, sürgős kiadásokra. Minden harmadik család ugyanakkor időben elkezd spórolni erre az időszakra, így számukra nem okoz jelentős anyagi terhet a gyermekek beiskolázása.


Osztálykirándulásra megy el a legtöbb extra osztálypénz

A kutatásból kiderült, hogy az osztálypénz havi összege kevés helyen haladja meg a 2000 forintot, ez azonban az évek előrehaladtával egyre ritkábbá válik - a középiskolás osztályok csaknem negyede nem szed rendszeresen osztálypénzt. A legtöbb családnak ezek az összegek nem okoznak nagyobb nehézséget, a végzős középiskolások szülei azonban ebben az esetben is nehezebb helyzetben vannak: 38 százalékuk érezhető havi kiadásnak érzi az osztálypénzt, 15 százalékuk számára pedig jelentős terhet jelent. Az osztálypénz jellemzően fedezi a legszükségesebb kiadásokat, azonban a szülők nagy része fizetett már plusz osztálypénzt, amelyet legtöbbször osztálykirándulásra, a pedagógusok ajándékára, valamint a ballagás és szalagavató költségeire költenek az osztályok.


Apró ajándékokkal tesszük szebbé a tanévkezdést

A tanév során a legtöbb családnak az anyagi gondok jelentik a legnagyobb stresszforrást, ezt azonban szorosan követi a korán kelés, a házi feladatok elkészítése és ellenőrzése, a tanulással járó nehézségek, valamint a gyermekek év közbeni megbetegedése. A diákok számára pedig szintén a korán kelés a vezető stresszforrás, azonban korcsoportonként más tényezők terhelik őket: míg a 6-14 év közötti diákokat a teljesítménykényszer és a túl magas elvárások, a gimnazistákat viszont a tanórák túl magas száma érinti a legrosszabbul. A szülők egyetértenek abban, hogy a mai iskolás generációnak mind az iskolakezdés, mind a tanév több teherrel jár, mint az ő idejükben, így sokféle módszerrel igyekeznek könnyebbé tenni a beiskolázást: tízből négy szülő új tanszerekkel, például hátizsákkal vagy tolltartóval kedveskedik iskoláskorú gyermekének, egy részük pedig apró ajándékokkal, meglepetésekkel, vagy egyéb jutalmakkal teszi kellemesebbé az első őszi napokat.


A Tchibo Family segít élményekhez jutni

Míg a diákok több mint 70 százaléka az iskolakezdésben azt várja a legjobban, hogy újra találkozzon a barátaival, a tanév során a legtöbben az új élményeket, az osztálykirándulást, a közösségi programokat, valamint a ballagást és a szalagavatót várják. A Tchibo Family idén is útnak indította a "Töltsd fel az Osztályperselyt!" nevű promócióját, mely során 50 osztálynak összesen tízmillió forinttal segítenek a közös iskolai élmények megszerzésében: 2018. szeptember 3. és november 13. között minden megvásárolt Tchibo Family termék részt vesz a gyűjtésben, csupán fel kell töltenünk a vásárlást igazoló blokk AP-kódját a promóció weboldalára, és megjelölni egy számunkra szimpatikus osztályt. A verseny végén a legtöbb blokkot gyűjtő 25 osztály mellett további 25 szerencsés osztályt lepnek meg a szabadon felhasználható pénznyereménnyel.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Sikerrel zárult az 7. Iskolakezdés együtt! segélyakció
  Két kategóriában díjazták az FMCG márkaépítést a BrandFestival-on
  PayPallel is lehet fizetni a Tchibo webáruházában
  Online partnerprogramot idított a Tchibo
  Zöld sofőrprogramot indított a Tchibo
  Bővíti menedzsmentjét a Tchibo
  Fenntartható kávékapszulák
  Közös akcióban a Tchibo és a Csodalámpa

További hírek ebben a kategóriában

A toborzás szerepe sosem volt mé...
Az emberek több mint 50 százalék...
Fejtörést okoz a technológiai fe...
Biztos és jól fizető munkahelyet...