Hírek
21035 hír az adatbázisban
Felvásárlással hoznák be technológiai lemaradásukat a cégek
Marketinginfo.hu - 2018-09-06 09:18
Digitális

Folyamatos nyomást jelent a digitalizáció a nagyvállalatok vezetői számára.

Minden második döntéshozó ezért jelentős IT-beruházásra készül a következő években - derül ki az EY digitális gazdasággal foglalkozó felméréséből, amelynek elkészítése során 26 országban, kilenc iparágból, 900 vezetőt kérdeztek meg. A különböző szektorok összemosódása lesz a fő témája az EY Az Év Üzletembere globális Fórumnak is, amelyet több száz döntéshozó, köztük Váradi József, a Wizz Air alapító-ügyvezetőjének részvételével rendeznek meg a héten, Monte-Carlóban.

Tízből kilenc válaszadó ma már prioritásként kezeli a digitalizációt a stratégiai tervezés során, közel felük pedig jelentős forrásokat is szán a területre - derül ki az EY tanulmányából (Digital Deal Economy Study). A technológiai fejlődéshez a megkérdezettek háromnegyede a saját kompetenciák megteremtése mellett felvásárlásokban gondolkodik. Sok vezető ugyanakkor még nem alakította ki azokat a folyamatokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy akvizícióból profitálni tudjon a szervezete.

"A cégek számára komoly kihívást jelent a mesterséges intelligencia és a robotika térnyerése. A drónok és az önvezető járművek például módosítják az ellátási láncok működését és a logisztikai folyamatokat, egyben komoly változtatásokat tesznek szükségessé a politikai és gazdasági döntéshozók részéről a meglévő infrastruktúra és szabályozások kapcsán" - hangsúlyozta Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója.

Az új technológiák nemcsak az üzleti modelleket alakítják át, de a társadalom egészére is hatással vannak. Az innovatív megoldások fogyasztói elfogadására az egyik legjobb példát a légiközlekedés jelenti. A repülőgépek automatikus irányítása mára bevett gyakorlat, az utasok teljesen megbíznak a robotpilótában, nem tesznek különbséget az emberi beavatkozás nélküli, illetve a pilóta által kontrollált üzemmód között. A repülés ráadásul, éppen az automatizáció miatt, a legbiztonságosabb utazási móddá vált. Minden megtett egymilliárd kilométerre vetítve ezerszer több kritikus baleset történik az utakon, illetve százszor több a vasúton, mint a légiközlekedésben.

A repülésben Magyarországon új korszakot nyitó Wizz Air alapítója, Váradi József is csatlakozik a világ legsikeresebb üzletemberihez Monte-Carlóban, az EY Az Év Üzletembere globális Fórumon. A Váradi vezetése alatt az elmúlt egy évben összesen 30 millió utast szállító Wizz Air a régió legnagyobb légitársaságává fejlődött, 18 százalékos piaci részesedéssel. A társaság üzemelteti a legfiatalabb flottát (átlag 4,5 év) a kontinensen, a legkisebb széndioxid- és zajkibocsátás mellett. Váradi József az EY Az Év Üzletembere program magyarországi győzteseként képviseli hazánkat a nemzetközi díjátadón, ahol közel 50 ország jelöltjei közül választják ki az év legsikeresebb vállalkozóját.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Fejtörést okoz a technológiai fejlődés az autókereskedések számára
  A munkaerőpiacot is felforgatja a digitalizáció
  Versenyelőny a digitális fejlesztés a kkv szektorban is
  Fókuszban a KKV digitalizáció a Vodafone-nál
  Kultúrafüggő a digitalizáció sikere
  Tovább erősítené a vendéglátóipar digitalizációját a METRO
  Digitalizáció a kkv-szektorban
  Lassú a digitalizáció a kintlévőségek kezelésében
  Digitalizáció az irodában

További hírek ebben a kategóriában

Nem bíznak benne, mégis a Facebo...
Új és izgalmas megoldások a robo...
Nemzetközi díjat nyert az UniCre...
Elindult a CIB bank őszi digitál...