Hírek
20925 hír az adatbázisban
Nem használják, fogyasztják a közösségi médiát a szakemberek
Marketinginfo.hu - 2018-07-30 11:30
Kutatás

Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből.

A felmérés során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.

A megkérdezett szakemberek 82%-a használ közösségi médiát, a legtöbbjük, 74% Facebookozik, és nem is keveset. 11%-uk több mint három órát Facebookozik naponta. Szintén 11% pedig szinte minden órában ránéz a hírfolyamra. 78% naponta kevesebb mint 1-2 órát foglalkozik Facebookkal.

A második legnépszerűbb platform a YouTube, melyet fej-fej mellett a Pinterest és az Instagram követ, azonban ezek aránya nagyon alacsony.

"Úgy tűnik, hogy a szakemberek nem használják tudatosan a közösségi médiát, inkább tartalomfogyasztóként vannak jelen. Holott egyre inkább ez válik a megrendelőkkel való kommunikáció fő csatornájává" - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője.

A szakemberek 30%-a nyilatkozott úgy, hogy kapott már megrendelést a Facebookon. Ennél is többen, 43% szokott rendszeresen szakmai kérdéseket kapni.

Ennek ellenére mindössze a szakemberek 18%-a posztol képet az elkészült munkáiról a közösségi média felületeire. 30% ritkán, 51% pedig egyáltalán tesz ki képet. Saját videós tartalmat 13%-uk tesz közzé a csatornáin.

"A szakemberek hallgatagságának a közösségi médiában két oka lehet. Egyrészt nem tudják hogyan csinálják, hogyan kell kezelni a felületet, mit írjanak, miről készítsenek képet, mi érdekli az embereket. A másik gond az átláthatóság hiánya. Bár sokat javult helyzet, még mindig vannak akik feketén, szürkén vállalnak munkát és félnek, hogy ha kitesznek egy képet, akkor felhívják magukra a hatóságok figyelmét" - véli Markovich Béla.

Sokkal jobb a helyzet a szakmai kapcsolatok területén. A megkérdezett szakemberek 50%-a tagja valamilyen szakmai Facebook csoportnak.

A szakember szerint sokkal aktívabban és tudatosabban kellene használni a közösségi médiát, mert a megrendelők ott vannak. Ma még ez versenyelőny egy építőipari kisvállalkozásnak, azonban hamarosan létkérdés lesz. Ha egy szakember nem lesz jelen a közösségi médiában olyan lesz, mintha nem is létezne.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A közösségi média kiegészítő szerepe
  A közösségi média és a kereskedelem
  Átalakítja a toborzást a közösségi média
  Szakember-keresés: be kell vetni a közösségi médiát
  Ingyen van a csirke, ha leáll a Facebook
  A csábítás reklám nélkül
  A Közösségi média – munkajogi kihívások
  Online kapcsolatépítés a sikeres álláskereséshez

További hírek ebben a kategóriában

Fejtörést okoz a technológiai fe...
Biztos és jól fizető munkahelyet...
Egyérintéses fizetés Magyarorszá...
A 2018-as iskolakezdési vásárlás...