Hírek
20809 hír az adatbázisban
Évi másfél milliárd forint szőrtelenítésre
Marketinginfo.hu - 2018-07-11 14:46
Kutatás

Május és július között csúcsra jár a szőrtelenítő termékek kiskereskedelmi forgalma.

Júliusban tetőzik a szőrtelenítő termékek és női borotvák eladása, amelyre 2017. június és 2018 májusa között több mint másfél milliárd forintot hagytak ott a magyar nők, jellemzően drogériákban. Budapest és környéke a "legcsupaszabb": az értékbeli eladások majdnem fele itt történik. Szőrtelenítési kisokos a Nielsen kiskereskedelmi indexe alapján.

Szőrtelenítő termékekre, így gyantára, gyantacsíkra és szőrtelenítő krémre 1,4 milliárd forint értékben költöttek a magyarok a vizsgált időszakban, 16 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A gyantacsík nagy favorit: 540 millió forintos értékbeli forgalma egyötödével haladja meg az előző évet, míg mennyiségben 16 százalékkal nőtt forgalma. A különféle krémek szintén "nagyot mentek": értékbeli forgalmuk közelít a 450 millióhoz. A jól bevált, hagyományos gyanta a szőrmentes dobogó harmadik helyére kapaszkodott fel: értékben 12, mennyiségben 7 százalékkal nőtt forgalmuk.

A női borotvák piaca a jó idővel egy időben, májusban kap erőteljes lendületet és kitart a teljes nyári és fesztiválszezonon át, így a teljes éves eladás több mint harmada a lenge ruhás napokban történik. Mindez tavaly június és 2018 májusa között 310 millió forintot vett ki a magyar nők pénztárcájából: 9 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Ha már simaság: minden második értékesített női borotva hárompengés, ugyanakkor az ötpengés verzió mind jobban megtalálja az utat a női lábakhoz: az összforgalom 36 százaléka ilyen.

"A szőrtelenítés szezonalitása az eladási adatokból egyértelműen kiderül: amikor tombol a strand- és fesztiválszezon a női borotvákból akár a havi átlag kétszerese is elmegy" - mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "A magyar nők leginkább a hagyományos, mozgatható fejű borotvákat kedvelik: ezek értékbeli értékesítése 90 százalék fölött jár."

Borotvát a drogériából: 100-ból 56 terméket itt vásárolunk, a hipermarketek következnek a sorban, itt történik az értékesítések közel negyede. Budapest és környéke "viszi" a borotvabiznisz közel felét értékben, míg a délnyugati régió vélhetően a szőrtelenítés más verzióit preferálja: ugyanis az összforgalom tíz százaléka esik rá.

A gyártói márkák őrzik vezető pozíciójukat, az értékesített pengék közel 70 százaléka márkás, de jönnek fel a kereskedelmi márkák is, piaci részesedésük 6 százalékponttal nőtt a vizsgált időszakban.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nyári újdonságok a Veet kínálatában

További hírek ebben a kategóriában

Így utaznak az Y generáció tagja...
Vészesen öregszik a hazai gépjár...
Európai viszonylatban ezüstérmes...
18 millió fagyasztott pizzát tol...