Hírek
20535 hír az adatbázisban
Hódít a cider
Marketinginfo.hu - 2018-07-06 14:16
Kutatás

Közel 40 000 hektoliter cidert gurítottak le a magyarok egy év alatt 2017. június és 2018 májusa között: 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttünk almaborra, közel egyötödével többet, mint egy évvel korábban. Magyar nevéhez hűen az almaízesítésű italok fogynak a legjobban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A fogyasztás leginkább a nyári hónapokban tetőzik.

A cider viszonylag új szereplő a magyar piacon, ám hamar megtalálta a helyét a könnyed alkoholos italok között: mind értékben, mind mennyiségben kétszámjegyű növekedést produkált a kategória.

A kiskereskedelemben elköltött három és fél milliárd forint több mint 90 százalékában az üveges kiszerelés fogyott, miközben a dobozos almaborok iránt jelentősen csökken a kereslet.

Magyar elnevezéséhez hűen valóban az alma ízesítésű cidereket emeljük le a polcból, 10-ből kilenc eladott almabor ilyen. Jócskán mögötte "kullog" a körte ízesítésű ital; az összes többi gyümölcsíz piaci részesedése sem értékben, sem mennyiségben nem számottevő (2 és 3 százalék).

Kiszerelések tekintetében tarol a 0,33 literes, tízből kilenc vevő ezt választja. "Futottak még" a 4 deciliteres formátumok. Tízből négy cidert a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltokban vásárolunk, ám a diszkontok sem panaszkodhatnak: az értékbeli eladások egyötöde náluk realizálódik.

"A cider népszerűsége évek óta töretlen, fokozatosan hódítja meg a fogyasztókat. Nem meglepetés, hogy a nyári hónapokban megugrik a kategória iránti kereslet, az egész éves forgalom több mint 40 százaléka ekkor valósul meg" - mondta Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Budapesten és környékén pedig az országos fogyasztás több mint harmadát mérjük, a régióban az országos átlagot meghaladó mértékű az almabor forgalma."

A gyártói márkák mellett teszi le a voksát a magyar cider-fogyasztó, a kereskedelmi márkák mindössze egy százalékot tudnak kihasítani a piacból.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Jégszoborból kiolvadó ciderekkel frissített a Carling
  3D épületháló a Somersbytól
  Eddig jó nyara van a Heinekennek
  Egy nap alatt 50 millióan látták a Facebook-on ezt a cider reklámot
  Visszatér a magyar üdítőital-piacra a GYÖNGY
  Lokalizált üzenetekkel jelenik meg a Somersby
  Összeállt a Strongbow promóter csapata
  Természet és nagyvárosok újraértelmezve

További hírek ebben a kategóriában

A hazai webáruházak több mint ké...
A külföldiek már így költenek Ma...
Évi másfél milliárd forint szőrt...
K+F régiós körkép