Hírek
20535 hír az adatbázisban
Új hiányszakmát szült a mesterséges intelligencia
Marketinginfo.hu - 2018-06-14 18:03
PR

Ma már közhely, hogy a mesterséges intelligencia miatt munkahelyek szűnnek meg, ám arról kevesebb szó esik, hogy újak is jönnek létre.

Ilyen a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) menedzser is, amiből akkora hiány mutatkozik, hogy milliós fizetésekkel halásszák el egymástól a szakembereket a nagyvállalatok. A hiány pótlására Magyarországon először indul szakirányú továbbképzés az Edutus Főiskolán.

A mesterséges intelligencia alkalmazásának egyik leggyorsabb ütemben fejlődő területe a marketing. A vásárlási és vevői szokásokról a vállalatoknál összegyűlt információhalmaz valóságos aranybánya. Ennek az adattengernek a feldolgozását végzi a mesterséges intelligencia révén az ügyfélkapcsolat-kezelő (Customer Relationship Management - CRM) szoftver.

"Csakhogy, nélkülözhetetlen egy szakember, aki menedzseli a folyamatot és a létrejövő információhalmazt. Ő a CRM-menedzser. A probléma ott kezdődik, hogy a szükséges tudással rendelkező szakemberek száma töredéke annak, amennyire szükség lenne a magyar piacon" - mondta Damjanovich Nebojsa online marketing szakértő, a képzés szervezője.

A szakemberhiány oka, hogy a technológia fejlődésével mára széles körben elérhetővé vált és felértékelődött a CRM rendszerek szerepe. Bár CRM szoftverek korábban is léteztek, magas áruk miatt jóformán csak a multinacionális vállalatok engedhették meg maguknak. Ugyanakkor szakemberképzés nem volt, azt a rendszer szállítója "adta" a szoftver mellé - meglehetősen borsos áron.

Így a munkaerőpiacon máig csak azok a szakemberek vannak, akiket korábban a nagyvállalatok képeztek ki, így egymástól "lopkodják" a munkaerőt, nem ritkán milliós fizetésért. Ennek az lett az eredménye, hogy egyre több CRM-menedzsert keresnek - magyarázza Damjanovich Nebojsa.

Ezt felismerve az Edutus Főiskola, a piac meghatározó szereplőivel együttműködve Magyarországon először indít CRM-menedzserképzést. A szakirányú továbbképzésben a Microsoft, az SAP, a Salesforce, a Zoho és a hazai MiniCRM szakemberei vesznek részt. A két szemeszterből álló képzésen a legelterjedtebb CRM rendszerek kezelésének elsajátításával a nemzetközi munkaerőpiacon is versenyképes tudás szerezhető.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Több állást hoznak a robotok, mint amennyit visznek
  Húszezer évnyi fejlődést hozhat a mesterséges intelligencia
  A Continental mesterséges intelligencia központot nyit
  A jövő munkaereje és a mesterséges intelligencia (AI)
  Több lehetőséget hozhat a piacnak a mesterséges intelligencia (AI)
  Mesterséges intelligencia a BMW non-stop ügyfélszolgálatán

További hírek ebben a kategóriában

Kihirdették a VinAgora Nemzetköz...
A Costes étterem nyári szendvics...
Együttműködési megállapodást írt...
A szakemberek félszegsége miatt ...