Hírek
20535 hír az adatbázisban
Változatlanul a Tesco áll a magyarországi kereskedelmi toplista élén
MTI + Marketinginfo.hu - 2018-06-07 12:53
Kereskedelem

Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, csaknem 809 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin az MTI-vel.

A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott; a Coop 604 milliárd, a Spar 562,5 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2017-ben.

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban ismét a CBA a negyedik, 508 milliárd forintos bruttó forgalommal.

Változás is történt a listán, a Lidl 450 milliárd forintos bruttó bevétellel az ötödik lett tavaly a 2016-os hatodik pozíció után. A diszkontlánc a Reált előzte meg, amely bruttó 398 milliárd forintos forgalmával a hatodik helyen végzett.

Az Auchan 363,5 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 260 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 208 milliárddal a kilencedik.

A dm 93,9 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 78,4 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.

A toplistán összességében minden lánc növelni tudta bevételét az előző évihez képest.

Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben kiemelte: az FMCG-szektor egésze jól teljesített, köszönhetően a fogyasztás emelkedésének, a bizalmi index kimagasló értékének, a növekvő béreknek és a munkanélküliség csökkenésének.

Értékelése szerint ugyanakkor a munkaerőhiány egyre súlyosabb, amelyre a technológiai fejlesztések nem mindenhol és nem minden cég számára nyújtanak jövőbeli megoldást. A törvényi előírások mellett a munkaerőhiány is nagymértékű béremelést kívánt meg a cégektől tavaly, és ez az elvárás nehéz helyzetet teremtett a kisebb cégeknél, a kevés alkalmazottal dolgozó kisboltok esetében. Hozzátette azonban azt is, hogy bár a kisboltok száma tovább csökkent, az egy boltra vetített forgalmuk viszont nőtt.

A közlemény szerint a fogyasztók oldaláról jellemző volt tavaly a prémium márkák iránti kereslet növekedése és az egészséges életmódra való még fokozottabb figyelem, amely az innovációk egyik fő motorja.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Megújul a Tesco celldömölki áruháza
  Stratégiai szövetségre lép a Tesco és a Carrefour
  150 millió terméket kézbesített a Tesco 5 év alatt
  Elindult a MoneyGram és a Tesco Készpénz Átutalási Szolgáltatása
  A vásárlókért újított a Tesco Budaörsön és Csepelen
  Szakképzéssel válaszol a Tesco a munkaerőpiaci kihívásokra
  Jól teljesített a Tesco
  Szolnoki Tesco szupermarket lett az Év Boltja
  Kétmilliárd forintos beruházással újított fel áruházakat a Tesco
  A Tesco közösségeket támogató programja
  Javult a Tesco éves eredménye
  Bővült a Felelős Támogató Védjegy birtokosainak köre
  Ismét Felelős Támogató Védjegyet kapott a Tesco
  Új kampányt indított a Tesco
  A Tesco közösségépítő programja
  A Tesco támogatásával kapott eredetvédelmet a makói hosszú
  Grand Prix-t nyert a Tesco

További hírek ebben a kategóriában

Az Aldi 13 féle fagyasztott zöld...
Tovább bővül a SuperShop program
A Tesco is kivonta üzleteiből a ...
Magyar gyümölcs és zöldség a Tes...