Hírek
20933 hír az adatbázisban
Online tamagocsin gyakorolhatnak a jövő HR-esei
Marketinginfo.hu - 2018-02-15 12:47
Digitális

A munkaadók számára a kollégák megtartása kulcsfontosságú feladat a következő öt évben, miközben egy teljesen új elvárásokkal rendelkező generáció kerül a munkaerőpiacra.

A HR szakma valós kihívásait mutatja be a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját fejlesztésű játéka, a HR tamagocsi. A gamifikációba ültetett online HR-teszt az emberi erőforrás szakma iránt érdeklődő diákoknak segít a pályaválasztásban.

A gyors munkahelyváltásokra szocializálódott Y- és Z-generációk pályakezdésével a HR-szakembereknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói élmény biztosítására. A Kronos 2017-es kutatása szerint az elkövetkezendő öt évben a munkaadók elsődleges prioritása a munkavállalók megtartása lesz, ezért egyre inkább stratégiai szerepet kap a HR. A digitalizáció eredményeként egyes HR-funkciók a közeljövőben teljesen automatizálttá válhatnak, miközben a felszabaduló kapacitásokkal a stratégiaalkotásra kerülhet a fókusz.

A HR tamagocsi egy gamifikált, azaz játékosított próba, amely a HR-esek valós dilemmáival szembesíti a játékosokat. Elsődleges célja, hogy az emberi erőforrások szakma iránt érdeklődő, az egyetemekre most felvételiző diákok egyszerű, játékos formában alkothassanak képet arról, hogy milyen kihívásokkal szembesül egy HR-szakember.

"Az Y- és Z-generációk a 2008-as gazdasági válság és a technológiai fejlődés hatására gyorsabban váltanak állást, mint a korábbi korosztályok. A tehetséges munkaerő megtartása érdekében a legfontosabb feladat az úgynevezett minőségi munkavállalói élményút megfelelő megtervezése, valamint a sikeres munkáltatói márkaépítés. A HR tamagocsiban ezt a folyamatot ismerhetik meg játékos formában a diákok." - mondta Dr. Király Zsolt, a METU egyetemi docense, az emberi erőforrások szak vezetője. "A gamifikáció nem szimplán egy játék vagy eszköz, hanem 75 százalékban pszichológia és 25 százalékban technológia. A játékosításnak köszönhetően a résztvevők nyitottabbá válnak, így nem vágják el a lehetőségét annak, hogy megismerjék az adott kérdéskört." - tette hozzá a szakértő.

A gamifikáció nemcsak a munkaerőpiacon, hanem a pályaválasztás területén is számos újítást hozhat, hiszen segítségével a diákok felmérhetik, hogy az adott szakmához szükséges készségek és kompetenciák mennyire állnak közel az elképzeléseikhez, így pedig kisebb az esélye, hogy olyan szakra kezdenek el járni, amit végül nem fejeznek be.

HR tamagocsi - neveljünk ki egy szakembert!

A HR tamagocsi játék elején a játékosok négy, eltérő stílusú és képességű pályakezdő karakter közül választhatnak. A karakterek önmagukban reflektálnak arra, hogy a munkaerőpiacon minden munkavállalónak mások az erősségei és készségei. A karakter karrierfejlődése során a játékos folyamatos döntések elé kerül, amelyek meghozatalakor a választott munkavállaló fejlődése kerül a középpontba. A játék meghatározó állomásainál egy-egy HR szakmai videóüzenet is beépítésre került, ezekben szakmai partnerként Dr. Király Zsolt mellett Megyeri Mirtill, a Zyntern társalapítója és Speiser Tamara, a Profession.hu szakértője működött közre.

Az eddigi közel 2000 HR tamagocsi-játékos 70 százaléka nő, többségük 18 és 24 év közötti fiatal. A játékosok háromnegyede vidéki, de játszottak már a HR tamagocsival Svájcból, Romániából, Kanadából és Indonéziából is. Az eddigi adatok alapján a játék a középiskolások és az egyetemisták körében ugyanannyira népszerű, a játékosok 13 százalékát pedig mesterszakon vagy posztgraduális képzésen tanuló fiatalok teszik ki. A legnépszerűbb karakter 52 százalékkal "Öltönyös Bence", a legkevésbé népszerű 10 százalékkal "Magabiztos Évi" lett. A nők többsége (64 százalék) számára "Öltönyös Bence" a legszimpatikusabb, míg a férfi játékosok többsége (46 százalék) "Megbízható Dóri" karakterét választotta.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Drasztikus változás előtt a HR szakma
  A munkaerőpiacot is felforgatja a digitalizáció
  Új kihívások előtt a HR-esek
  Egyre nagyobb az online média szerepe a toborzásban

További hírek ebben a kategóriában

Mercedes-Benzekkel bővül a Mol L...
A hazai kkv-k digitalizáltsága
Közel 150 startup jelentkezett a...
A tervezett áram- és gázszünetek...