Hírek
19436 hír az adatbázisban
Jogsértő reklám miatt kapott bírságot az AAA
Marketinginfo.hu - 2017-12-07 09:28
Reklám

A GVH a jogsértésért mintegy 30 millió forint bírságot szabott ki az AAA-ra, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.

A GVH megállapította, hogy az AAA 2016. február 1-jétől tisztességtelen magatartást tanúsított a fogyasztók a Polgári Törvénykönyv szerinti jogainak (kellék- és jogszavatosság) bemutatásánál. A 12 hónapos szavatosság ígérete (kellékszavatosság), valamint a gépkocsi legális eredetére vonatkozó garancia (jogszavatosság) a vállalkozás szórólapjain, kültéri és beltéri plakátjain, valamint rádióreklámokban, sajtóhirdetésekben, online hirdetésekben, elektronikus direkt marketing levelekben és a www.aaaauto.hu honlapján jelent meg olyan jellemzők között, amelyek az AAA kínálatának sajátosságait írták le, többek között az alábbiak szerint:
"Miért vásároljon használt autót az AAA Autó-nál?
 
  • Közel 800 jó minőségű autót kínálunk országosan
  • Garantáljuk az autók legális eredetét
  • Lízingre vásárolt autóval még akár aznap távozhat
  • 12 hónap szavatosságot vállalunk az autók műszaki állapotára

(...)"

A GVH az AAA-ra kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy
 
  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el;
  • a versenyhatóság nemrégiben marasztalta el a vállalkozást a Vj/16/2015. számú ügyben, és mindössze egy rövid időszak telt el utóbbi határozat meghozatala és a jelen ügyben vizsgált magtartás megkezdésének időpontja között.

A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe a vállalkozás megfelelési programjának vázlatát.

A GVH szerint kívánatos volna, hogy az információs céllal kommunikált fogyasztói jogok (elállás, garancia, piaci szereplők egyéb szerződéses kötelezettségei stb.) ne keveredjenek össze az egyes ajánlatok valóban speciális, a vállalkozások üzleti döntéseitől függő elemeivel a kereskedelmi gyakorlatban. Így a versenyhatóság azt várja a vállalkozásoktól, hogy egy-egy fogyasztói jogot ne úgy tüntessenek fel, mintha az kizárólag a vállalkozás fogyasztóbarát hozzáállásán múlna, illetve mintha annak biztosítása nem lenne a vállalkozás kötelezettsége a hatályos szabályozás alapján.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  AAA minősítést kapott a L'Oréal
  A használtautó-vásárlók szokásai
  Negyedszázados az AAA AUTO
  Benzines kisautók a legnépszerűbbek
  A magyarok több Fordot vásároltak, mint Volkswagent
  Az autókereskedések is árleszállítással kezdik az új évet
  Az autókereskedők is black fridayeznek
  A használt piacon a dízelautó a sztár

További hírek ebben a kategóriában

a Idén is tarolt az ACG
2017-12-11 14:02
Freddie énekli a Coca-Cola idei ...
Médiaelemzés a sörágazatban
Hosszú Katinkával debütál a Huaw...
Jogsértő Black Friday reklám mia...




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...