Hírek
19436 hír az adatbázisban
Túl sokat beszélünk cégünkről?
Marketinginfo.hu - 2017-12-06 13:07
Kutatás

Nem szükséges bemutatni cégünket egy üzleti találkozó alkalmával ahhoz, hogy vállalkozásunk fellendítésére megfelelő üzleti partnereket találjunk.

A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a termék-, vagy szolgáltatásközpontú bemutatkozások taszítják az üzleti élet képviselőit. Mészáros György, a több mint 500 üzleti találkozót megszervező és lebonyolító Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közösségének (MVÜK) alapítója szerint, ha valaki eladni akar egy kapcsolatépítés céljából létrejött találkán, szinte biztosan üres kézzel távozhat.

Manapság egyre népszerűbbek az úgynevezett üzleti klubok, vagy üzleti reggelik, amely során egymást még nem ismerő vezető beosztású emberek kávéznak, reggeliznek, vagy ebédelnek együtt. A vezetők tudatos kapcsolatépítését szolgáló, szervezett üzleti találkozókon az egymás társaságába kerülő vezetők hagyományosan pár perces bemutatkozásra kapnak lehetőséget. "Az egész üzleti találkozó sikere múlhat azon, hogy ilyenkor miről beszél egy vezető" - osztja meg tapasztalatit Mészáros György, az MVÜK vezetője. "A jelenlévő vezetők egy jelentős százaléka százaléka, ott követi el a hibát, hogy a találkozó abban a részében, ahol rendkívül fontos jó benyomást kelteni, egy értékesítési prezentáció elemeit felvonultatva, tulajdonképpen eladni próbálja cége termékeit, vagy szolgáltatásait."

Manapság már számtalan olyan workshop, tréning, vagy írásos tanulmány elérhető a vállalkozók, vagy vezetők számára, ami azt tanítja meg, hogy hogyan mutassa be profin a cégét az illető. "Ezek a tréningek nagyon hasznosak tudnak lenni, de inkább csak az értékesítési munkában segítenek, az üzleti kapcsolatépítésben aligha. Meggyőződésem, hogy ahhoz, hogy valaki megtalálja a számára megfelelő üzleti, vagy stratégiai partnert, egyáltalán nem fontos nagyon részletesen elmondani a másiknak, hogy milyen termékeket, vagy szolgáltatásokat forgalmaz" - mondja a szakember.

Az üzleti kapcsolatépítés ugyanis ténylegesen az emberek közti kapcsolatokról szól, és nem a sokak által elvárt azonnali üzletszerzésről. Ezen találkozók után sokkal inkább azok könyvelhetnek el sikert, akik arra kíváncsiak, milyen kapcsolódási pontokat találhatnak más cégek vezetőinek meglévő kapcsolataihoz. Külföldön már bevett szokás az úgynevezett chemistry meeting, ahol a szolgáltatást nyújtó cég találkozik a leendő megbízójával. Ilyenkor derül ki, hogy mennyire van 'kémia' azok között, akik együtt akarnak dolgozni. Egy ötletelés kapcsán hamar kiderül ugyanis, hogy egyfelé tartanak-e a résztvevők, képesek e az érdekelt csapatok képviselői együttműködni. "Szinte ugyanezt képviselik az üzleti kapcsolatépítő találkozók is, ahol a vezetők, cégvezetők személyisége sokkal többet nyom a latba, mint a termék, amelyet forgalmaznak. A helyzet az ugyanis, hogy az üzleti kapcsolatok is emberek közt alakulnak, nem pedig valamilyen termék és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások között" - tette hozzá Mészáros György.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  3 ok, amiért a networking kell a marketinghez
  Dívik a kapcsolatépítés a kisvállalatoknál, de csak kevesen csinálják jól
  Új rendezvénytípus a piacon
  Kapcsolatépítésre megy a szabadidő

További hírek ebben a kategóriában

Az Y-generáció sikerének kulcsa
A globális márkák harca
Átlépett egy határt a magyar aut...
Nőtt a belföldi édességpiac forg...




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...