Hírek
19436 hír az adatbázisban
Milliárdokat költenek a magyarok játékokra az ünnepek alatt
Marketinginfo.hu - 2017-11-22 10:45
Kutatás

A karácsonyi szezonban online vásárláskor átlagosan 8000 forint, bolti beszerzéskor 6500 forint értékben kerül játék a magyar szülők, nagyszülők kosarába alkalmanként.

A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint összességében minden második gyermek legalább tízezer forintnyi ajándékot kap. Tízből nyolc családban fejtörést okoznak az ünnephez köthető kiadások, ennek ellenére az idei utolsó negyedévben is az éves eladások közel 50 százaléka realizálódik a játékpiacon.

"Az év legforgalmasabb időszaka kezdődik a magyar játékpiacon; a karácsonyi szezonban az éves forgalom csaknem 50 százaléka realizálódik, ilyenkor a kosárba kerülő termékek száma és ára is magasabbra rúg. Előreláthatóan idén online vásárláskor átlagosan 8000 forintot, míg a hagyományos bolti beszerzés esetén 6500 forintot költenek a magyar szülők, nagyszülők alkalmanként" - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A piacvezető REGIO JÁTÉK friss felmérésében résztvevők csaknem fele minimum 10 000 forint értékben vásárol a fa alá ajándékot gyermekének, jellemzően (55%) novemberben, az utolsó pillanatra csak a megkérdezettek 15%-a hagyja a meglepetések beszerzését.

Anyagilag is felkészülnek a szülők a karácsonyra

Tízből nyolc családban fordul elő, hogy a karácsonyi kiadások nehézséget okoznak a családi kasszára nézve, ők ezért az ünnepeket megelőző hónapokban anyagilag is felkészülnek az év végi hajrára. "Ebben az időszakban nagyon népszerűek az ingyen szállítás napok és az egyre nagyobb teret nyerő Black Friday is, melyre a felmérésünkben résztvevők is készülnek: legtöbben 30-50 százalékos (50%) vagy ennél is nagyobb, akár 70 százalékos (20%) kedvezményekre számítanak. Black Friday ajánlatokkal az idén mind online, mind áruházainkban találkozhatnak majd a vásárlók" - tette hozzá Gyaraki Dávid. A kutatás alapján a webes vásárlások előnyét az egyszerűségben (58%) és a gyors ár-összehasonlításban (43%) látják a válaszadók, míg a személyes beszerzés hívei a minőség ellenőrizhetőségét (35%) és a játékok közti könnyebb választást (27%) tartják legfontosabb érveknek.

Édesség kerül a csizmába, kreatív játék a fa alá

A felmérés szerint tízből négy magyar gyermek már Mikuláskor is számíthat játékra, de a csizmák döntő többségben (72%) édességgel telnek majd meg. A karácsonyfa alatt viszont tízből kilenc fiatal talál játékot, a legnépszerűbbek idén a kreatív, a fejlesztő játékok és a LEGO, melyeket a társasjátékok, a könyvek, kifestők és az építő játékok követnek. A megkérdezett szülők átlagosan két ajándékkal lepik meg gyermeküket, minden második esetben a játék mellett ruhadarabot is rejteni fognak a csomagok.


Top 10 termékkategória a karácsonyi szezonban
 
  • 1. Kreatív játék
  • 2. Fejlesztő játék
  • 3. LEGO
  • 4. Társasjáték
  • 5. Könyv, kifestő
  • 6. Építő játék
  • 7. Autó
  • 8. Kirakós
  • 9. Játékbaba
  • 10. Elektronikus játék


Top 10 karácsonyi slágertermék a REGIO JÁTÉK statisztikái szerint
 
  • 1. Sherlock a bújócskázó kutyus
  • 2. Róka móka társasjáték
  • 3. Gazdálkodj okosan! társasjáték
  • 4. Diavetítő
  • 5. Zapf Baby Born baba
  • 6. Süti maci
  • 7. Mirogolo társasjáték
  • 8. Zookiez plüssfigura
  • 9. Wobbleez totyogó tappancsok
  • 10.Kaméleon párbaj társasjáték




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Tudatosságot igényel a biztonságos játékvásárlás
  Ezeket a készülékeket vásárolják a magyarok
  A Regio játék újabb felmérése
  Nagyot ment tavaly a hagyományos játékpiac
  Minimum 15 ezer forint az iskolakezdés
  Játékforgalmazó ügyfél a SAKKOM-nál
  A Regio Játék árbevétele közel 40 százalékkal nőtt tavaly
  A REGIO JÁTÉK lett a LEGO hazai nagykereskedelmi partnere

További hírek ebben a kategóriában

Az Y-generáció sikerének kulcsa
A globális márkák harca
Átlépett egy határt a magyar aut...
Nőtt a belföldi édességpiac forg...




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...