Hírek
19430 hír az adatbázisban
Jogsértő Black Friday reklám miatt bírságolt a GVH
Marketinginfo.hu - 2017-11-20 17:26
Reklám

A GVH döntése szerint az Extreme Digital Zrt. (Extreme Digital) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott 2015-ös Black Friday kampányában.

A jogsértésért 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH az Extreme Digital 2015. november 20. napjára (Black Firday) hirdetett akciójának népszerűsítését vizsgálta. Az Extreme Digital kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak - például a "Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70% kedvezménnyel!" - szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A fenti promócióval kapcsolatos reklámok, tájékoztatások televízióban, illetve tv-interjúban, rádióban, újsághirdetésben, hírlevélben, blogposztokon, bannereken, PR cikkekben jelentek meg.

E reklámok értékelésekor a GVH kiemelt figyelemmel volt a kampány
 
  • célzott jellegére (nagy nézettségű televíziós csatornák, nagy hallgatottságú rádiók, nagy látogatottságú honlapok, illetve hírportálokon, ár-összehasonlító weboldalakon látható bannerek),
  • tárgyára (rendkívül kedvezményes vásárlási lehetőség), valamint
  • időszakára (a világszerte ismert Black Friday akciós nap),

hiszen mindezekkel hatékonyan lehetett felkelteni a fogyasztók figyelmét, és így lehetővé vált a forgalom jelentős növelése.

A GVH megállapította, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert
 
  • reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékeknél volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek,
  • a kínált termékek mindössze kevesebb, mint 1%-a volt elérhető a reklámjaiban megjelölt "akár 70%-os kedvezménnyel", illetve jóval kevesebb, mint 10%-a "akár féláron".


A GVH gyakorlata értelmében az "akár állítások" megtévesztők, ha a promócióban elérhető termékek nem tekinthetők a vállalkozás által forgalmazott vagy a reklámban megjelölt termékkört illetően tipikus termékeknek, és az "akár állítással" érintett termékkör reálisan nem elérhető, azaz nem éri el a termékkínálat 10%-át.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott.

A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a vizsgált kereskedelmi gyakorlat
 
  • a fogyasztók széles körét érte el;
  • erőteljes üzenetet közvetített, tekintettel az üzenet egyszerűségére, egyértelműségére, hangsúlyosságára és fogyasztói árra vonatkozó jellegére;
  • eredményeként az Extreme Digital megrendeléseinek száma - és így bevétele is - jelentősen nőtt.


A GVH enyhítő körülményként értékelte, hogy a vállalkozás a jogsértés elkövetésekor kis- és középvállalkozásnak minősült.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az Extreme Digital a Black Friday-en
  Black Friday az Extreme Digitalnál
  Black Friday: 2,1 millió vásárló hazánkban
  Ötször annyit költöttünk Black Friday-kor, mint máskor
  130 ezer oldallátogató az eMAG.hu-n
  Az autókereskedők is black fridayeznek
  Alvásról, evésről is lemondanak a Black Friday hívők
  Közismert lett a Black Friday

További hírek ebben a kategóriában

a Idén is tarolt az ACG
2017-12-11 14:02
Jogsértő reklám miatt kapott bír...
Médiaelemzés a sörágazatban
Hosszú Katinkával debütál a Huaw...
Bizonyítatlan állítások miatt fi...




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...