Hírek
19276 hír az adatbázisban
Örülnénk-e z elektromos autók- és a robotizálásnak?
Marketinginfo.hu - 2017-11-02 12:19
Digitális

Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart.

Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt - derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.

Az Atradius elemzői szerint piacvesztéssel kell számolnia azoknak az autóipari beszállítóknak, amelyek kis kutatás-fejlesztési igényű, hagyományos terméket gyártanak. Az elektromos autókban ugyanis 60 százalékkal kevesebb az alkatrész, mint a régi technológiájú járművekben, ráadásul ezek olyan berendezések, amelyek jelenleg a német márkák technológiai előnyeit adják. Ez a folyamat a magyar autóipart, és beszállítói hálózatot is negatívan érintheti.

"Ha eltűnnek a drága automataváltók vagy a differenciálművek, akkor nem lesz szükség a Magyarországon működő német autógyárak köré felépült beszállítói körre sem. Ezért is kockázatos a hazai ipar szerkezeti összetétele, amelyen belül 30 százalék az autóipar aránya, ennek jelentős része pedig erősen függ a német autóipartól" - mondta Vanek Balázs, az Atradius országigazgatója.

A hitelbiztosító kutatása szerint az innovációkra képes autógyárak és alkatrész-beszállítóknak jó esélyük van a dinamikus növekedésre. A hibridautók gyártóival és beszállítóival, a könnyűfém karosszériaelemek gyártóival vagy a lézer- és digitális technológiai partnerekkel szemben szűkülő piac vár a hagyományos motorok gyártóira vagy az acélkarosszériák beszállítóira. A digitalizáció pedig azokra a vállalatokra nézve jelent kockázatot, amelyek termékeit hamarosan felváltják az elektromos vagy elektronikus alkatrészek.

Mivel az elektromos autók árának közel felét az akkumulátor adja, kiemelkedően fontos, hogy a most a Tesla, illetve a koreai LG és Samsung által uralt akku-piacon megjelenjen egy európai gyártó. Ezt célozza az a németországi, 17 nagyvállalatból álló konzorcium, amely kormányzati támogatást kapott egy olyan akkumulátor gyárra, amely felveheti a versenyt a Tesla Gigafactory koncepciójával. Az 1 milliárd eurós beruházás során automatizált gyártást honosítanak meg, ez pedig újabb veszéllyel fenyeget a magyar iparra nézve.

"A német óriás beruházás megvalósulásakor olcsóbbá válik majd a németországi gyártás, mint a jelenleg versenyképes, de emberi munkaerőt is nagymértékben alkalmazó magyarországi termelés. Ha a munkaerő költségek csökkennek az automatizálás eredményeképpen, már nem indokolt külföldön gyártani, tehát erre fel kell készülnie a magyar iparnak is" - mondta az Atradius országigazgatója.

Az elemzés arra is felhívja a figyelmet, Kína azon törekvése, hogy piacvezető legyen az autógyártásban is, szintén hordoz közvetett veszélyeket a magyar ipar számára. Ennek ugyanis része, hogy 2025-re a Kínában eladott autók 20 százalékának elektromos meghajtásúnak kell lennie és Peking már dolgozik a belső égésű motorok betiltásán is.

Az Atradius tanulmánya szerint ez azért jelent veszélyt Magyarország számára, mert a német autóipar első számú exportpiaca Kína, és a Magyarországon működő német autógyárak, épp a kínai szabályozás változásai nyomán mérlegelhetik a termelés átszervezését, de akár áttelepítését is más országba.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A NEXT-E konzorcium 250 gyors elektromos töltőállomást telepít
  Áttörés lesz az elektromos autózásban
  TOSA projekt a teljesen elektromos hajtású buszokért
  Az ABB elektromos gyorstöltő állomás a Lidl számára
  A BMW hivatalos gyártó a Forma-E-ben
  Elektromos töltőállomások a Danubius-nál
  Központban az elektromobilitás
  A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd
  Az elektromos autók terjedése

További hírek ebben a kategóriában

e A 2017 legjobb honlapjai
2017-11-16 09:22
Egymillió vállalat a Facebook Bl...
Külön kiállítás foglalkozik az o...
Felhő infrastruktúra nélkül nehé...
November 24-ig lehet nevezni az ...