Hírek
19276 hír az adatbázisban
A Facebook dróton rángatja a cégeket
Marketinginfo.hu - 2017-10-30 16:25
Digitális

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára.

A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar - derül ki Marketing Commando 1000 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből.

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017:
 
  • 1. Facebook céges oldal
  • 2. Saját honlap
  • 3. Facebook hirdetés
  • 4. Ajánlás
  • 5. Facebook poszt kiemelés +1
  • 6. Blog, saját honlapon +2
  • 7. Keresőoptimalizálás -1
  • 8. Google AdWords -1
  • 9. Instagram oldal +5
  • 10. Facebook csoport -1


A top tíz eszközből kilenc -a tavalyihoz hasonlóan még mindig -online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketing eszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.

A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, minkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé - igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról!

"Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül" - állítja Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő.

Hatás, ellenhatás

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen - 26%-ról 31%-ra - nőtt az elmúlt évhez képest.

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel - mint a blog, vagy a Facebook - kombinálva.

A Google eszközeinek a szerepe - ha kis mértékben is, de - tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza. A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is.

"Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással &171;bíbelődni&187;. A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető" - magyarázza a szakértő.

Lehetőségek offline

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint TV és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett PR cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a TV hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz.

Wolf Gábor véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy TV, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15%-át érdemes lenne offline eszközökre fordítani.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Egymillió vállalat a Facebook Blueprinten
  Magyarországon is elérhető a Facebook álláskereső funkciója
  Az online eszközök használata a nemzetközi kereskedelemben
  Itthon is elérhetővé vált a Facebook Marketplace
  A KKV-k és a technológia
  Ezzel a trükkel tarolt az UBER, az Apple és a Facebook
  Külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
  Egy nap alatt 50 millióan látták a Facebook-on ezt a cider reklámot
  Reklámtrendek a kkv-knál
  Több lesz a reklám az Instagramon

További hírek ebben a kategóriában

e A 2017 legjobb honlapjai
2017-11-16 09:22
Egymillió vállalat a Facebook Bl...
Külön kiállítás foglalkozik az o...
Felhő infrastruktúra nélkül nehé...
November 24-ig lehet nevezni az ...