Hírek
21042 hír az adatbázisban
Az étterembe járók 83 százaléka igényli a jó minőségű kávét
Marketinginfo.hu - 2017-10-24 11:59
Kutatás

A rendszeres étterembejárók többsége kávét is fogyaszt az ebéd vagy vacsora végén - derült ki a Nespresso reprezentatív HORECA kávéfogyasztási felméréséből.

A magyar lakosságot továbbra is az eszpresszó-fogyasztás jellemzi, de a fiatalabb vendégek már nyitottabbak a kávéspecialitások iránt is.

Az 1000 fős kutatás tanulsága szerint a magyarok komoly kávéfogyasztóknak számítanak, hiszen a megkérdezettek több mint háromnegyede fogyaszt kávét - a többség naponta. A napi kávéfogyasztók átlagosan két kávét isznak meg egy nap, azonban kor és nem szempontjából is komoly eltérések figyelhetők meg körükben. A férfiak jellemzően több alkalommal (3 csésze/nap) isznak kávét, mint a nők (2 csésze/nap). Az idősebbek között több a napi fogyasztó, míg a fiatalok ritkábban és kevesebb alkalommal, a 18-34 éves korosztály harmada egyáltalán nem fogyaszt kávét.

A vendéglátóhelyek felkeresése tekintetében még árnyaltabb kép mutatkozik. A magyar lakosság kevesebb mint fele (46%) szokott étterembe járni, többségük (93%-uk) havonta vagy még ritkábban. A magyarok főleg kiemelt családi vagy baráti eseményekkor, illetve kikapcsolódás, szórakozás céljából keresik fel a hagyományos vagy szállodai éttermeket. A 18-24 éves korosztály számára a barátokkal történő találkozás szerepe kiemelt jelentőségű.

A gyakran étterembe járók 80 százaléka szokott kávét is fogyasztani a vendéglátóegységekben - 60 százalék legjellemzőbben eszpresszót, 14 százalék cappuccinot, 13 százalék pedig hosszú kávét fogyaszt, amikor étterembe vagy szállodai vendéglátóhelyre látogat. A 18-24 éves korosztály az átlagosnál jobban preferálja a tejes kávétípusokat (mint pl. cappuccino, latte macchiato, jegeskávé). Bár a fogyasztók leggyakrabban feketét rendelnek az étteremben, többségük nyitott az újdonságokra, specialitásokra (63%). A különleges termőhelyekről származó kávék - mint pl. kolumbiai, etióp vagy indiai kávék - fogyasztása is egyre népszerűbb, a válaszadók közel fele szívesen választ ilyen italt.

A kávéfogyasztók és vendéglátóhelyeket kedvelők 93 százaléka hagyományos, koffeintartalmú kávét fogyaszt éttermi kávézása során, ugyanakkor érdekes módon csupán 46 százalékuk jelölte meg fő okként az élénkítő hatást. Egynegyedük számára kifejezetten fontos az ízek és aromák élvezete szemben a koffeinnel.

A válaszadók véleménye szerint egyértelmű összefüggés mutatkozik egy étterem megítélése és a felszolgált kávé minősége között. A kávéfogyasztó és étterembe járó lakosság túlnyomó többsége (83%) igényli a jó minőségű kávét: ötödükkel előfordult már, hogy kifejezetten az ott kapható kávé miatt választottak egy adott éttermet. Minden harmadik vendég csalódott már étteremben vagy kávézóban az elfogyasztott kávé minősége miatt, és valószínűleg a korábbi negatív tapasztalatok hatására ötödük gondolja úgy, hogy a vendéglátóhelyeken felszolgált kávék általában nem jó minőségűek.

"A vendéglátásban is egyértelmű, pozitív elmozdulás tapasztalható a minőségi kávéfogyasztás felé - mondta el Gyovai Györgyi, a Nespresso ügyvezetője. - A fogyasztói igények az iparágat is változásra serkentik. A HORECA szektorban is egyre több vendéglátóhely választ állandó, magas kávéminőséget biztosító kávégépeink közül, illetve a különleges termőhelyekről származó kávéink és a különböző tejes kávéreceptjeink is egyre népszerűbbek."

A Nespresso HORECA kávéfogyasztási felmérését 1000 fő megkérdezésével végezték, az eredmények a 18-64 éves magyar lakosságra nézve reprezentatívak.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Limitált ünnepi kollekció a Nespresso-tól
  A Nespresso hazai újrahasznosítási programja
  A kávé és a csúcsgasztronómia találkozása
  A magyarok 2,6 csésze kávét isznak naponta
  Ilyen a munkahelyi étkezési rutinunk
  A Lavazza új nemzetközi reklámkampánya
  Lavazza az űrben
  Nespresso a fenntarthatóságért
  Jönnek az új, limitált kiadásu Nespresso-k
  A fiatal nőknél a kávé, a férfiaknál az energiaital a menő
  Nespresso interaktív gasztronómiai kiállítása
  Vásárlói vélemények a prémium termékekről

További hírek ebben a kategóriában

Nőtt a pénzügyi területen dolgoz...
Min múlna a munkavállaló megtart...
Veszélyt jelent a jó vezetők hiá...
Ismét az EY a legvonzóbb tanácsa...