Hírek
19303 hír az adatbázisban
Ezek a nemzetek vásárolják a legtöbb hungarikumot
Marketinginfo.hu - 2017-10-16 14:16
Kutatás

A Pick szalámi, Unicum és a fűszerpaprika-őrlemények, - ezek a hungarikumok, amiket a külföldiek úgy visznek a Budapest Airport SkyCourt termináljában található Heinemann Duty Free üzletből, mint a cukrot.

Persze az édességek is nagyon népszerűek, a Szamos marcipán és a csokoládé különlegességek is kifejezetten keresett termékek.

A Budapest Airport által üzemeltetett ferihegyi repülőtéren csak tavaly több mint 11 millió utas fordult meg, akiknek közel a fele volt induló utas, és ebből körülbelül 1,5 millióan vásároltak a helyi duty free üzletben. Mint kiderült, a hungarikumok igen népszerűek a körükben: a legtöbb az Unicumból, illetve a Pick szalámiból fogy (átlagosan óránként egy rúd szalámit és néhány üveg Unicumot értékesítenek), az édességek közül a harmadik generációs családi vállakozás, a Szamos marcipánjai a legkelendőbbek, de más magyar csokoládé termékek is kiemelkedően teljesítenek a Heinemann Duty Free kínálatában.


Túlnyomóan magyar áruk

A Heinemann Duty Free shopjába belistázott élelmiszer kategóriájú termékeknek jelenleg nagyobb része magyar termék. Az üzletben nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a vásárlók a legnépszerűbb hazai produktumok közül tudjanak válogatni. A hungarikumnak nyilvánított 23 élelmiszer kategória közül 10 kapható a budapesti Heinemann üzletben - fűszerekből, borokból, pálinkákból, likőrökből, édességekből és húskészítményekből,valamint lekvárokból áll össze az üzlet hazai árukínálata. A nemzetközi termékpalettán leginkább teákat, édességeket és fűszereket találunk. Olyan különlegességeket vásárolhatunk itt meg, mint a Lemon Curd nevű citromos vajkülönlegesség, a Unique Concept macaron termékei, a Compagnia dell'Arabica guatemalai kávéja vagy az Urban szarvasgomba szószai. A nemzetközi fine food termékek közül a Terramezzo só- és borsőrlői fogynak a legjobban.


Tonnákban mérhető a hazai finomságok iránti rajongás

Természetesen azért a magyar termékek a legkelendőbbek. Ha valami, akkor a hamisítatlan hazai pirospaprika egy igazán ismert hungarikum, és ez a számokon is megmutatkozik. A Heinemann Duty Free üzletben nem kevesebb, mint 16 tonna édes és erős paprikaőrleményt adtak el 2016-ban, de a liba- és kacsamájból készült termékek is hihetetlen népszerűségnek örvendenek: éves szinte körülbelül 11 tonnát értékesítenek.

De vajon kik rajonganak leginkább ezekért a finomságokért? Az üzemeltető elárulta: a regionális választékból leggyakrabban orosz, brit, finn és kínai utasok vásárolnak. Érezhetően értékelik és szeretik az itt kapható termékeket: előfordult már olyan is, hogy egy távol-keleti turista a beszállás előtt még gyorsan visszaszaladt egy plusz üveg tokajiért. A vásárlóknak szerencsére ritkán kell szembesülniük azzal, hogy nincs éppen a polcon a kedvenc csemegéjük, hiszen a választék stabil, amit az értékesítési teljesítmény és a vásárlók esetleges igényei alapján minden évben felülvizsgálnak. A Heinemann Duty Free kollégái odafigyelnek arra, hogy mindig az igényekhez mérten bővítsék a termékkört, ilyenkor ők járnak utána a legjobb minőségű áruknak, de természetesen van, hogy egy hazai vállalkozó megkeresése alapján alakítanak ki együttműködést, így került be a kínálatba például a Chocome, amely azóta is az egyik legnépszerűbb csokoládé. Az sem véletlen, hogy sok visszatérő vásárlóval rendelkezik a ferihegyi duty free, ugyanis az üzlet figyel arra, hogy árait a hazai árakkal versenyképes szinten tartsa.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Hungarikum lett a tiszai halászlé
  Hungarikum lett az Egri Bikavér
  Hungarikum lett a Törley pezsgő
  A Herendi Porcelánmanufaktúra kupáját nyerik a győztesek
  Megvan az év pálinkája
  A Magyar Értéktárban a Zsolnay-porcelán
  Négy termékkel bővült a hungarikumok gyűjteménye
  Hungarikum promóció a reptéren

További hírek ebben a kategóriában

A legtöbb új rajongót gyűjtő szá...
A fiatalok 66 százaléka fizetése...
A magyarok 2,6 csésze kávét iszn...
Nők az ICT szektorban