Hírek
19431 hír az adatbázisban
Marketingessé válnak a magánorvosok
Marketinginfo.hu - 2017-08-28 10:02
Egészségmarketing

Interneten nyomozunk a betegségek és az orvosok után is.

A megkérdezett magánorvosok 90%-a a magán egészségügyi szektor fejlődéséről és kiélezett piaci versengésről számolt be, amelyben egyre nagyobb szerepe van az online jelenlétnek, illetve a marketingmunkának - derül ki a Praxis Akadémia kutatásából. A legtöbb információt az internetről szerezzük betegségekről és szakorvosokról, és weblapok, illetve ajánlások alapján döntjük el, végül kit keresünk fel egészségügyi panaszainkkal.

Míg évekkel ezelőtt a fogorvosok és a nőgyógyászok voltak azok, akik a legtöbb pácienst fogadták a magán egészségügyi szektorban, ma már kevés olyan szakterület van, ahol ne lenne érzékelhető a hangsúlyok eltolódása. A Praxis Akadémia 200 privát egészségügyi vállalkozás véleményét összegezte, hogyan vélekednek praxisukról és a hazai magán szektorról.

A megkérdezettek többsége legalább 10 éve visz magánpraxist és itt átlagosan havonta maximum 50 pácienst lát el. 90%-uk szerint az elmúlt egy évben tovább nőtt a magánellátás szerepe, így elsősorban az új páciensek megszerzését tekintik elsődleges feladatnak (43%), a fejlődést továbbá a műszer- és eszközállomány fejlesztésében (34%), illetve a rendelő bővítésében (30%) látják. A verseny kiéleződését mutatja, hogy miközben egyre több a beteg, a megkérdezettek 13%-a arról számolt be, csökkent a hozzájuk forduló páciensek száma (65% növekedett, 21% nem változott). Mindezt indokolja a magánpraxisok növekvő száma.

A páciensek megszerzésében és megtartásában a legfőbb eszköz ma már az internet és a különböző kommunikációs megoldások. A magánpraxisok egyharmada saját maga végzi a marketinges-, vagy PR-os tevékenységet a bővülés érdekében, másik egyharmada saját munkatársat, vagy külső szakértőt delegál a feladatra. Vannak azonban, akik szerint ez a terület továbbra sem fontos. A statisztikák és a Nagy Magánpraxis Kutatás eredményei viszont azt mutatják - és ez illeszkedik a nemzetközi tendenciákhoz is -, hogy az internet átvette a hagyományos értékesítési csatornák szerepét. A Foglaljorvost.hu - amely a pácienseknek ingyenes -, évente 70 ezer egészségügyi panasszal küzdőnek, illetve orvosnak segít egymásra találni, a foglalások száma pedig tavalyhoz képest 60%-kal növekedett.

Orvost ajánlások alapján, illetve az internetet böngészve keresünk. Míg az Egyesült Államokban a páciensek 53%-a fordul az internethez információgyűjtés miatt egészségügyi panasz esetén, Magyarországon 60%, kisgyermekes anyák esetében ez az arány 73%.

A kutatásból kiderült, hogy a magánpraxisok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a weboldal létére (2016-ban ez 64%, 2017-ben 66% tartotta fontosnak), a Google optimalizált weblapra (2016: 49%, 2017: 51%), Adwords hirdetésre (2016: 19%, 2017: 22%) a Facebookra és azon futó hirdetésekre (2016: 46%, 2017: 52%) és a szakértői megszólalásokra televízióban, rádióban, illetve az online és a nyomtatott sajtóban (2016: 31%, 2017: 40%). Csakhogy míg az öt kommunikációs eszközt a többség fontosnak tartja, nem mindenki tudja megvalósítani szakértelem és sajtókapcsolatok hiányában.

"Mindannyian tapasztaljuk, hogy évről évre óriási változások befolyásolják a privát egészségügy helyzetét, és növekvő üteme megállíthatatlan: háromból két páciens egészségügyi probléma esetén hajlamosabb magánrendelést választani. Évek óta azon dolgozom, hogy orvos partnereinket egy kihívásoknak megfelelni tudó, színvonalas, páciensbarát privát egészségügy megvalósulásában támogassuk, utóbbi különösen fontos hosszabb távon. Október 6-án második alkalommal szervezzük meg a Nagy Magánpraxis Napot az egészségügyi élet résztvevőinek, mert úgy gondoljuk, ebben a felgyorsult világban az orvosoknak ma már a szakértelem mellett más területen, másfajta tudást szerezve is meg kell felelniük az egyre növekvő igényeknek, illetve a páciens elvárásainak" - fogalmazott Straub Fanni, a Praxis Akadémia és a FoglaljOrvost.hu alapítója.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kedvelik az orvosok a tabletes látogatást
  Ingyenes beteggondozási program a patikákban
  Több pénzt költünk az egészségünkre

További hírek ebben a kategóriában

A K&H gyógyvarázs területi szava...
A fiatal felnőttek harmada jóval...
Ilyen a munkahelyi étkezési ruti...
A L’Oréal-UNESCO ösztöndíj




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...