Hírek
19815 hír az adatbázisban
A fiatalok a képességalapú álláskeresést szeretik
Marketinginfo.hu - 2017-06-16 17:32
Kutatás

Kiemelkedően pozitívan fogadta a piac az új online szolgáltatást. Az allas.hu fejlesztését több hónapos kutatómunka előzte meg.

A kutatás során egyértelművé vált mik azok a tényezők, amik a legnagyobb akadályt jelenti az álláskeresőknek a számukra tökéletes munka megtalálásában, és mivel lehet a munkaadói oldalt leginkább segíteni abban, hogy a lehető leggyorsabban megtalálják az ideális jelöltet. A piacon eddig működő hagyományos állásportálok a 2000-es évek elején működő munkakeresési szokásokat tükrözik, és nem követték le az azóta bekövetkező piaci változásokat. Ennek egyik legszembetűnőbb eleme, hogy mind a meghirdetett pozíciókat, mind az álláskeresőket olyan kategóriákba kényszerítik, amik nem felelnek meg a mai rugalmas álláskeresési igényeknek.

Az indulás óta eltelt időszakban az allas.hu átlépte a napi 60 ezres egyedi látogatószámot. A legtöbb regisztráció a 25-34 év közötti korosztályból érkezik, míg az oldal látogatói jellemzően a 25-44 korcsoportba tartoznak. A rendszer havonta 150 ezer jelentkezést vizsgál át, melyek közül - a szűrés után - 3000 releváns pályázó adatai kerülnek a hirdetőkhöz. A visszajelzések alapján a munkakeresők az oldal legfontosabb előnyeinek a relevanciát mutató százalékos kiértékelést valamint a mai felhasználói igényekhez igazított dizájnt és dinamikus kezelhetőséget, a hastagek használatával történő, szinte már játékos profilfeltöltést tekintik. Hirdetői oldalról pedig a kockázatmentességet emelik ki a legtöbben, mint legfőbb pozitívumot az allas.hu kapcsán. Az oldalon ugyanis ingyenesen lehet hirdetést feltölteni, fizetni csak akkor kell, ha a munkaadó kapcsolatba szeretne lépni a jelölttel. Az allas.hu-val kapcsolatos visszajelzések azt mutatják, hogy jelentősen lecsökken a kiválasztásra fordítandó idő, mivel a rendszer előre megszűri az adott pozícióra beérkező akár több száz jelentkezést, és csak a négy legalkalmasabb jelöltet küldi át a hirdetőnek. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy szektortól függően, a cégek nagy valószínűséggel 3-5 releváns jelöltből képesek megtalálni új munkatársukat. A felvételt nem nyerő jelentkezők automatikus kiértesítését pedig a munkaadói és munkavállalói oldal is nagyra értékeli.

"A megváltozott munkalehetőségekre és munkahelyi igényekre reagálva az allas.hu rendszere a hagyományos, önéletrajz alapú pályázás helyett a valódi tapasztalatokra, képességekre és készségekre fókuszálva kapcsolja össze az álláskeresőket és a hirdetőket. Az oldal egy algoritmus segítségével a munkavállalóknak már a keresés fázisában megmutatja, hogy a megadott skillek alapján hány százalékban illik rá az adott pozíció, így mindenki valóban csak a számára legmegfelelőbb állásra adja be a jelentkezését. A munkaadói oldalt pedig azzal segíti a rendszer, hogy relevancia alapon sorrendbe teszi a jelölteket. Ez az újfajta megközelítés és a rendszer mögött futó algoritmus azt teszi lehetővé, hogy a hiányszakmák és a sok önéletrajz beküldését generáló pozíciók esetén is megtalálhassák a releváns jelöltet a munkát kínálók." - mondta el Rácz István az allas.hu vezérigazgatója.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A magyar fiataloknak stresszesebb a pályakezdés, mint a külföldieknek
  Rugalmasságért cserébe rugalmasság
  Elbeszélnek egymás mellett a cégek és a fiatalok?
  Irreális elvárásokkal vágnak bele a munkakeresésbe a fiatalok
  A fiatalok 80 százaléka lakóhelye közelében vállalna munkát
  A fiatalokat könnyebb elérni trendi elismerésekkel
  Kutatás a középiskolások jövőképéről
  PwC: a fiatalok pörgetnék a gazdaságot

További hírek ebben a kategóriában

Milliárdok a házi kedvencekre
Pralinéből csak nőnapkor és kará...
Egy jó munkahely a legjobb ellen...
Megosztott jövő a Dell Technolog...