Hírek
19276 hír az adatbázisban
Új korszak indult a magyar autópiacon, de kihívások is vannak
Marketinginfo.hu - 2017-06-12 15:38
Kutatás

Kedvező képet mutatnak az elmúlt 1-2 évben látható jármű- és autópiaci folyamatok.

2016-ban 25 százalékkal nőtt a piac, így közel 100 ezer új autó kelt el, az idén is folytatódott a bővülés, az év első négy hónapjában több mint 33 ezer autó talált gazdára, ami 19 százalékos bővülésnek felel meg. Az autópiac maga mögött hagyta a válság kedvezőtlen hatásait és stabil emelkedést mutat - közölte a Magyar Lízingszövetség és az idén 15 éves fennállását ünneplő szakmai szervezet, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ).

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára szerint az újautó-piac bővülésében fontos szerepet kapott a lízingszektor. 2017-ben számottevően, 64 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg a magánszemélyek újautó-vásárlásainál. Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke hozzátette: "Az elmúlt 15 év alatt számos kihívással kellett megküzdenie a magyar autópiacnak, ugyanakkor most egy új korszak indult. Nincs szó autópiaci buborékról, kiegyensúlyozott növekedés várható az új autóknál".

A teljes autópiacot nézve komoly kihívásokkal kell megküzdenie a márkakereskedőknek és a lízingtársaságoknak. Bár az újautó-piac kétségtelenül komoly növekedést produkál, még jelentősebb lehetne a növekedés, ha a magas áfa miatt a drágább új autókat külföldi cégen keresztül lízingelő cégek és személyek a magyar piacon vásárolnák meg ezeket az autókat - mondta Tóth Zoltán utalva a Gazdasági Versenyhivatal május elején kiadott ágazati elemzésére. Gablini Gábor szerint további probléma, hogy az újautó-eladások bővülése ellenére a magyarországi autók átlagéletkora tovább nőtt. 2016-ban a személyautók átlagéletkora közel 14,2 év volt, szemben a 2011-es 11,9 évvel, valamint a 2007-ben mért 10,3 évvel. Mindez azzal magyarázható, hogy továbbra is százezres tételben érkeznek külföldről a magyar piacra a 15-20 éves használt autók.

A Magyar Lízingszövetség és a GÉMOSZ szerint szükség lenne az autók forgalomba helyezéséhez és fenntartásaihoz kötődő kiadások mérséklésére, például a regisztrációs adó rendszerének a módosítására. Szükség lenne ugyanakkor állami ösztönzőkre a környezetvédelmi szempontból jobb besorolású autók esetében, ez pedig hozzájárulna ahhoz, hogy fiatalabb, korszerűbb legyen a magyar autópark. "Az elmúlt évtizedek távlatában abban bízunk, hogy a következő 15 évben korszerű autóknak helyet adó piaccá válik a Magyarország" - mondta Gablini Gábor.

A Lízingszövetség főtitkára pedig azt mondta, hogy közép- és hosszú távon a kereskedőknek és a lízingcégeknek is figyelemmel kell lenniük a technológiai forradalomra és a gazdasági változásokra. A jövőben például egyre inkább eltolódnak a hangsúlyok az autópiacon is, azaz nem feltétlenül akarnak majd saját autót az emberek, inkább csak arra lesz igényük, hogy használni tudják azt. Mindez a lízingvállalatok számára nagyon komoly lehetőséget jelent majd, amit a márkakereskedőkkel együtt ki is használhatnak.

A GÉMOSZ 2017. május 30-i, 15 éves ünnepi közgyűlésén és konferenciáján osztotta ki először a frissen alapított GÉMOSZ Nívódíjakat és Partner Nívódíjakat, 9 kategóriában. A Gépjármű-finanszírozó kategóriában a Merkantil Bank lett a nyertes, a megosztott második helyet a Budapest Bank Autófinanszírozási Üzletága és az MKB-Euroleasing nyerte el. Életműdíjat kapott Krénusz Ferenc, az Óbudai Autójavító Kft. tulajdonos-igazgatója az elmúlt huszonöt éves kiváló munkájáért. Valamint GÉMOSZ Nívódíjban részesült Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója "A Szakmáért" kategóriában, elismerve ezzel a márkakereskedőknek nyújtott szakmai segítségét a válság éveiben. További díjazottak voltak a Duna Autó Zrt. mint az év márkakereskedése, a Mirai Autó Kft. mint az év márkaszervize és Juhász Péter, aki a Brill Kft. ügyvezető igazgatójaként az év fiatal márkakereskedője Nívódíjat kapta meg.

Illetve GÉMOSZ Partner Nívódíjban részesült a Generali Biztosító Zrt. mint az év biztosítója, az UniCredit Bank Zrt. mint az év bankja, és a Totalcar autós média mint az év médiapartnere.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kitart az újautópiac lendülete
  Autópiaci trendek a világban és itthon
  Szárnyal az autópiac
  Rekordévet zárt Magyarországon a BMW-csoport
  Hódít a szájreklám az autópiacon
  Magára talált az európai autópiac
  Így áll az európai autópiac
  Idén magára találhat az autópiac

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok 2,6 csésze kávét iszn...
Nők az ICT szektorban
10-ből 8 ember nagyon nehéz nyug...
A magyar pályakezdők megtakarítá...