Hírek
19426 hír az adatbázisban
A hagyományos álláshirdetéseknek vége
Marketinginfo.hu - 2017-06-08 15:28
Kutatás

Negyvenezer fiatal kegyeiért küzdenek a vállalatok, őket azonban már nem lehet elérni egy A/4-es oldalnyi követelménylistával.

A cégek által célzott munkavállalóknak ráadásul mindössze 5 százaléka bújja aktívan a klasszikus állásportálokat - egyre inkább alternatív megjelenési helyeken lehet őket elérni. Egy hazai munkaközvetítő Facebookra posztolt hirdetésein keresztül például csak májusban több mint ezer jelentkezés történt.

Az itthon maradt fiatalokra hajt mindenki

A tehetséggondozással foglalkozó Milestone Intézet szerint mindössze negyvenezer 85 és 92 között született, diplomás fiatal él ma Magyarországon nagyvárosokban. Gyakorlatilag az összes cég az ő kegyeikért versenyez csocsóasztal, babzsákfotel, kreatív munkakörnyezet és jó fej kollégák ígéretével. A verseny ahhoz vezet, hogy a munkakeresők már alig tudnak különbséget tenni a hirdetések között, több mint 80 százalékuk pedig megkérdőjelezi azok igazságtartalmát (NRC Marketingkutató Zrt., magyar lakosságra reprezentatív 2016 novemberi kutatása alapján).

Köszönöm, csak nézelődök

A munkáltatók számára az egyre több betöltendő álláshely mellett az a legnagyobb kihívás, hogy a dolgozók nagy része, bár nyitott lenne a váltásra, nem keresi a lehetőségeket. Erre világított rá a Randstad kutatása (Randstad Workmonitor globális felmérés, Magyarország adatai, 2016 Q4), amiből kiderült: a dolgozók alig öt százaléka keres aktívan új munkahelyet, és 17 százalék csak nézelődik - pedig a munkavállalók 61 százaléka nyitott az új lehetőségekre. A cél tehát, hogy megtalálják ezeket az embereket, ennek módjával kapcsolatban viszont gyakran a sötétben tapogatóznak a cégek.

"Ha valaki nem aktívan keres, akkor bele kell, hogy szeressen az új munkahelyébe"
 
  • állítják a DreamJo.bs szakemberei. Rajtuk keresztül egy ember átlagosan egy állásra küldi be az önéletrajzát: az álommunkahelyére. "A cégek sokszor azért nem találnak elég megfelelő embert, mert nem jó helyen keresik őket. Megfeledkeznek a passzív álláskeresőkről, akik egy csocsóasztal miatt nem fognak váltani. Ők a szerelmet keresik, mi pedig lehetőséget adunk a cégeknek, hogy bemutassák a szerethető tulajdonságaikat" - mondta el Németh Anna, a DreamJo.bs társalapítója.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Két nyelvtudás a siker kulcsa a munkaerő-piacon
  Álláshirdetesek hitelessege
  Minden tizedik álláshirdetés kereskedelmi
  Új kihívások előtt a HR-esek
  Kevesen jelentkeznek az álláshirdetésekre
  A jó álláshirdetés titka
  Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel
  Ismét videóval toboroz a Bónusz Brigád

További hírek ebben a kategóriában

n A globális márkák harca
2017-12-12 11:35
Átlépett egy határt a magyar aut...
Nőtt a belföldi édességpiac forg...
Túl sokat beszélünk cégünkről?
Kevés kis cég exportál




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...