Hírek
18878 hír az adatbázisban
Nemzetközi láncok terjeszkedése Magyarországon is
MTI + Marketinginfo.hu - 2017-05-15 15:04
Kutatás

A nemzetközi kiskereskedelmi láncok európai terjeszkedési terveinek élén az Egyesült Királyság áll 2017-ben, 65 százalékuk a szigetországot jelölte meg legfontosabb piacaként.

Magyarországot a láncok 19 százaléka említette, ezzel a magyar az ötödik a terjeszkedni kívánó kiskereskedők listáján a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatása szerint.

A CBRE tájékoztatásában közölte: az Egyesült Királyságot Franciaország követi 43, Németország 38, majd az Egyesült Arab Emírségek 24 százalékkal. Az ötödik hely megosztva Spanyolországé, Hollandiáé és Magyarországé.

A felmérés szerint a kiskereskedelmi láncok 70 százaléka legfeljebb tíz új üzlet nyitását tervezi 2017-ben, ami a korábbinál sokkal óvatosabb növekedési stratégiát jelez. A bevásárló utcák és bevásárlóközpontok maradtak a legnépszerűbb célpontok, a megkérdezett láncok 80 százaléka ezeken a helyszíneken bővítené hálózatát.

A terjeszkedést korlátozó tényezők közül kiemelkedik a bérleti költségek növekedése, ami miatt a kereskedők 57 százaléka aggódik, ezt követi a megfelelő minőségű kiskereskedelmi ingatlan hiánya, 51 százalékkal.

A kutatásból kiderült: a kereskedők 81 százaléka biztos benne, hogy az internetes kereskedelem növekedése nem gátolja bolthálózata európai bővítését. Csak kevés kiskereskedő gondolja, hogy az internet csökkenti az üzlethelyiségek iránti igényt, és hogy a vásárlási szokások változása miatt a bevétel szinten tartása kevesebb bolttal is elérhető.

A digitális technológiákba való befektetések esetében a kereskedők 87 százaléka már bevezette, vagy tervezi bevezetni integrált bolti és közösségi média platformját.

A kereskedők 58 százaléka egyetértett abban, hogy a boltban használt technológiák egyre fontosabbak, harmaduk már bevezette vagy tervezi bevezetni az interaktív képernyőket és próbafülkéket, és ez a trend 2017-ben még jellemzőbb lesz - közölte a CBRE.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Eddig a vártnál gyorsabb ipari és lassabb kiskereskedelmi bővülés
  Óriási fölényben az üzletláncok Csehországban
  Innováció kell az ellátási lánc menedzsmentben is
  Jó hír a kereskedelmi láncoknak
  Jönnek fel a német bioláncok
  Íme az élelmiszer-kiskereskedelmi toplista

További hírek ebben a kategóriában

Csúcson a magyar fogyasztói biza...
Uborkaszezon a munkahelyen
Egyre stabilabbnak tartjuk munka...
Nőtt a külföldről behozott haszn...




Marketing Manager
Amiben segíteni tudsz nekünk:- Külföldi piacralépés marketingstratégiá...