Hírek
19104 hír az adatbázisban
Nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
Marketinginfo.hu - 2017-05-08 18:22
Kutatás

Az európai e-kereskedelem évi 12% körüli ütemben gyarapodik, míg a magyar szereplők ennél valamivel magasabb, 15-20% közötti átlagos növekedéssel számolhatnak -derül ki az Ecommerce Europe előrejelzéséből.

Az európai e-kereskedelem teljesítménye 2016-ban 510 milliárd euró körül alakult az Ecommerce Europe előrejelzése szerint, ami 12%-kal haladja meg az egy évvel korábbi adatokat. A Közép-európai átlag 14%, míg Magyarországon várhatóan ennél magasabb, 15-20% körüli a növekedés.

"Ez az átlag megtévesztő, mert igen nagy a szórás a vállalkozások eredményeiben. A többség ennél kismértékben növekszik, míg vannak dinamikus, akár több száz százalékos növekedések, de előfordulnak extrém, 1000 százalékos növekedések is, melyre a praxisunkban is van példa" - mondta Dunder Krisztián online üzletfejlesztési szakértő, a Growww Digital ügyvezetője.

Hozzátette: Valójában ha egy e-kereskedelmi vállalkozás 15-20 százalékot növekszik, az mindössze organikus, iparági növekedést jelent. Ezzel szemben egy növekvő online piacon 50% növekedés elérhető. Márpedig a piac erőteljesen növekszik.

Ma az e-kereskedelem 4%-ot hasít ki a hazai kiskereskedelmi forgalomból, azonban ez az arány várhatóan jelentősen növekedni fog a következő években. Megváltoztak a vásárlási szokások, egyre több olyan terméket rendelünk online, ami korábban elképzelhetetlen volt. Komplett ágazatok kereskedelme költözik fel az internetre. Jelenleg a divat- és a napi fogyasztási cikkek online piaca fejlődik a legdinamikusabban.

A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz

"Mindez óriási lehetőséget kínál sok vállalkozásnak, azonban ehhez időben kell lépni. Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor" - mondta Dunder Krisztián.

Egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy - akár jelentős - szeletet kihasítani. Később, ahogyan sokasodnak a konkurensek, majd megjelennek a nagy nemzetközi szereplők, ez egyre nehezebb lesz.

Gyakran előfordul, hogy a széles termékpalettával bíró megastore, illetve a piacvezető szerepre törő nemzetközi kereskedők külső tőkeforrásból egész országokat kebeleznek be azzal a céllal, hogy később értékesítsék majd a márkát. Néhány iparágban már történtek Magyarországot is érintő jelentős tranzakciók, melyek jól mutatják a piac bizalmát.

Megéri nemzetközi vizekre evezni

Ahogy lengyel, szlovák és bolgár cégek nyitnak webáruházakat a hazai piacon, úgy egyre több, a magyar online piacon sikereket elért brand kezd külföldi terjeszkedésbe. Ugyanis a nemzetközi online piacok óriási fejlődési lehetőségeket tartogatnak.

Egy új országba lépés akár több száz százalékos növekedést hozhat. Azonban Dunder Krisztián óvva int: a külföldi indulást alaposan meg kell tervezni, növekedési stratégiát kell építeni, gondosan kiválasztva a célországot és a szegmenst is, amelyben tevékenykedni szeretnénk.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Egyre többen vásárolnak külföldről interneten
  Különbségek az európai online vásárlók között
  Megjelent az első magyar e-kereskedelmi szemle
  Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció rendszerét
  Magasabb sebességbe kapcsolt a hazai e-kiskereskedelem
  eNET: ez történt az e-kereskedelemben tavaly
  E-kereskedelem: jó logisztikával még nagyobb vásárlási élmény
  KSH: folyamatosan bővül az e-kereskedelem
  Négy jóslat az e-kereskedelemről 2016-ra
  Csúcson az európai és a magyar e-kereskedelem
  Robbanás előtt az e-kereskedelem
  Miért késik az e-kereskedelem forradalma?
  Nielsen: gyorsan terjed az e-kereskedelem

További hírek ebben a kategóriában

Az ingyenes házhozszállítás vonz...
Kihalófélben a dízel?
A többség megnézi, magyar-e az é...
Vakon bíznak a szervizekben a ma...