Hírek
19099 hír az adatbázisban
A magyar nők tudatosabbak a pénzügyekben, mint a férfiak
MTI + Marketinginfo.hu - 2017-04-11 09:55
Kutatás

A magyar nők sokkal tudatosabban bánnak a pénzzel, mint a férfiak, a nők több mint fele nem vásárolna tartós fogyasztási cikkeket hitelre - derül ki az Intrum Justitia európai fogyasztói fizetési jelentéséből.

A 2016 végén készült reprezentatív kutatásban 21 országból 21 317 európai - köztük 1005 magyar - állampolgár vett részt.

A kutatás szerint a nők túlnyomó többsége, 84 százaléka akár a nyaralásról is lemondana, amennyiben nincsen erre a célra félretett pénze és kölcsön kellene kérnie bankjától vagy a rokonoktól. Ugyanakkor a hölgyek negyede mégis azt állítja, rendszeresen többet költ el például ajándékokra, mint azt eredetileg tervezte.

Nehéz anyagi helyzetben a magyar nők 47 százaléka elsőként a családjához fordul pénzügyi segítségért, míg a férfiak 33 százaléka inkább a bankját keresi fel hitelért. A kollégától, vagy munkahelyi felettestől történő pénzhez jutást inkább a férfiak tartják járható útnak, 11 százalékuk ezt a megoldást választaná.

A felmérés alapján a legnagyobb arányban, 70 százalékban a váratlan kiadások esetére tesznek félre a magyar válaszadók, de jelentős megtakarítási indok az ingatlanvásárlás, 25 százalék szerint, az öngondoskodás, az utazás 25 illetve 24 százalékkal, valamint 22 százalék szerint a gyermek jövőbeni támogatása is. A kutatás szerint az EU lakosságához képest a magyarok még mindig kiemelten fontosnak tartják a lakáscélú megtakarításokat.

A kutatásból az is kiderült, hogy ha félhavi fizetésnek megfelelő nagyságú váratlan kiadással kellene a válaszadóknak szembenézniük, a férfiak körülbelül fele úgy érzi, könnyedén megbirkózna ezzel a helyzettel. Ezzel szemben a hölgyek csupán 30 százaléka állította, hogy nem okozna neki problémát a hirtelen megnövekedett kiadások kezelése.

A kutatás alapján a magyar lakosság közel fele került már olyan helyzetbe élete során, hogy kötelező kiadásait, tartozásait csak időbeli csúszással, kisebb-nagyobb nehézségek árán tudta kifizetni.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Coca-Cola kutatás a nőkről
  A fiatal nőknél a kávé, a férfiaknál az energiaital a menő
  Nők a munkaerőpiacon
  A nők a jövő vezetői?
  Kutatás készült a zsebpénzről
  A nők beszélnek róla, a férfiak csinálják
  Reklámok alapján döntenek a pénzügyekről a fiatalok
  Az OTP fiatalokat tanít a pénzügyekre
  Tájékozatlanok a magyarok
  Pénzügyek a válságban: visszafogott vásárlási tervek, nehezedő megtakarítás
  A lakosság fele negatívan áll a pénzügyekhez

További hírek ebben a kategóriában

Az ingyenes házhozszállítás vonz...
Kihalófélben a dízel?
A többség megnézi, magyar-e az é...
Vakon bíznak a szervizekben a ma...