Hírek
18186 hír az adatbázisban
A minőségi sonkát keresi a magyar vásárló húsvétra
Marketinginfo.hu - 2017-04-07 15:59
Kereskedelem

600 tonna minőségi füstölt húskészítménnyel készül a húsvéti szezonra a Pápai Hús - A termékek 99 százalékát már lekötötték a kereskedők.

Egyre keresettebbek a minőségi húsvéti füstölt húskészítmények a magyar boltok polcain. A korábbi években jellemző árérzékenység enyhülni látszik, miközben a füstölt termékek mintegy 70 százalékát még mindig a húsvéti szezonban vásárolják meg a fogyasztók. Az új befektető és menedzsment irányítása alatt növekvő pályára állt Pápai Hús március és április folyamán összesen mintegy 600 tonna húsvéti füstölt terméket szállít az üzletekbe, ezzel nagyjából 10 százalékos szeletet hasítva ki magának ebből a speciális piaci szegmensből.

A húsipari szereplők számítása szerint a korábbi évekhez képest nagyobb arányban fogják a minőségi, sok esetben prémium kategóriás füstölt termékeket keresni a fogyasztók a húsvéti szezonban. Ezen belül pedig a korábbi éveknél nagyobb keresletre számíthatnak a tradicionális ízeket előcsalogató, hagyományos technológiával készült termékek is. "Az elmúlt években kiemelkedően magas árérzékenység volt jellemző, ami részben visszavetette, részben pedig a gyenge minőségi termékek irányába mozdította el a keresletet. A húsvéti füstölt termékek volumenében összességében most sem várható jelentősebb növekedés, de jó hír, hogy a piaci visszajelzések szerint újra nő a minőségi termékek iránti igény" - mondta Kovács László, a Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója, aki arra is rámutatott, hogy szintén bizakodásra ad okot, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi üzletek forgalma már évek óta folyamatos növekedést mutat, kiugrásokkal az ünnepi időszakokban.

A húsvétot megelőző néhány hetes időszak egyértelműen a főszezon a füstölt hústermékek piacán. A korábbi évek felmérései szerint az évnek ebben az időszakában mintegy 5500-6000 tonna fogy ezekből a készítményekből, amely körülbelül 7-8 milliárd forint bevételt jelent a kiskereskedelem, illetve az élelmiszeripari gyártók számára. "Kevesen tudják, de a sonka, illetve a füstölt húskészítmények kifejezetten szezonális termékek. Ezeknél az áruknál a fogyasztás mintegy 70 százaléka húsvétkor történik. Hasonló periódus még a karácsony körüli hetek, ehhez képest az év többi részében lényegesen alacsonyabb a füstölt hústermékek keresettsége. Ez elsősorban a régmúlt hagyományaiban gyökerezik, hiszen a család által saját fogyasztásra feldolgozott sertések is levágása december elején volt esedékes, a füstöléssel tartósított húsok elfogyasztására pedig csak a gyorsan romló termékek elfogyasztását követően, tavasz elején került sor" - mondta Kovács László.

Az elmúlt hónapokban növekvő pályára állt Pápai Húsnál azzal számolnak, hogy a húsvéti időszakban összesen mintegy 600 tonna füstölt terméket szállítanak ki az üzletekbe. A cég a megcélzott mennyiség közel 99 százalékára már leszerződött. "A Pápai Hús igazodva a fogyasztói igényekhez alapvetően minőségi, hagyományos sózással készült kötözött termékekkel, lapockával, füstölt-pácolt csülökkel készül az ünnepre" - emelte ki az ügyvezető igazgató. A húsvéti kiszállítások a március 15-i héten indultak el, de a szakemberek arra számítanak, hogy az igazán nagy felfutás a vásárlásokban a húsvét előtti két hétben várható a korábbi évek tapasztalata alapján.

A gyártók helyzetét nehezíti, hogy az alapanyagok és a termelési költségek drasztikusan megemelkedtek az elmúlt egy évben. Egyrészt az alapanyagár kilogrammonként közel 100 forinttal drágult, de költségnövelő hatása volt a kötelező minimálbéremelésnek is, amely mind a gyártóknál, mind pedig a kereskedőknél jelentkezik. Így összességében a húsvéti minőségi és prémium füstölt termékek átlagos ára idén mintegy 10 százalékkal lehet magasabb a korábbi évhez képest. "A fogyasztói igényeknek megfelelően most a húsvéti szezonra koncentrálunk, de egyébként a piacnak nagyon jót tenne, ha a füstölt húskészítmények iránti kereslet egyenletesebb lenne az év többi részében is és több minőségi terméket vásárolnának a magyar fogyasztók, amelyre a vásárlóerő növekedésével párhuzamosan lehet esély a közeljövőben" - tette hozzá Kovács László.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Hétmilliárdot költöttünk rá tavaly húsvétkor
  Bővítette termelését a Pápai Hús
  Új fejlesztési program a Pápai Húsnál

További hírek ebben a kategóriában

Ezredik autó a Duna Autó Zrt-nél
Allergiás reakciót okozhatnak a ...
Egyszerre két árveréssel nyit az...
Jelentősen növelte működési ered...