Hírek
19276 hír az adatbázisban
Az Opel új tulajdonosa fejlesztene a magyarországi gyártást?
MTI + Marketinginfo.hu - 2017-04-03 18:25
Márkák

A magyar kormány feladata és felelőssége, hogy minden feltételt biztosítson ahhoz, hogy az Opel új tulajdonosa a magyarországi tevékenység bővítésében és fejlesztésében legyen érdekelt.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Szentgotthárdon, az Opel-gyárban, a gyártás megkezdésének 25. évfordulójának alkalmából tartott ünnepségen emlékeztetett arra, hogy több kormánydöntés is született, amely PSA-csoport számára vonzóvá teheti a szentgotthárdi gyár fejlesztését, példaként említette a társasági adó szintjének csökkentését, a kutatási-fejlesztési adókedvezményeket, a kedvező beruházásösztönzési rendszert.

Szijjártó Péter méltatta, hogy az Opelnek nagy szerepe volt abban, hogy Magyarország a rendszerváltás óta az autóipar fellegvárává vált Európában. A magyarországi autóipar termelési értéke tavaly elérte a 7874 milliárd forintot, ennek 92 százaléka export volt - mondta.

Karl-Thomas Neumann, az Opel/Vauxhall elnök-vezérigazgatója új lehetőségként értékelte a PSA és az Opel/Vauxhall egyesítését, amelyből megfogalmazása szerint új Európa-bajnok születhet. Hozzátette: a további növekedést az szolgálja, ha az Opel valódi német márka marad.

Az ünnepséget összekötötték az Opel legfrissebb modellje, az új Insignia magyarországi premierjével. A modellt 1,5 literes turbó benzinmotorral szerelik, amely a szentgotthárdi Flex-gyárban készül.

Szijjártó Péter beszédében az Opel és Magyarország közös sikertörténetének nevezte a szentgotthárdi gyár elmúlt 25 évét, olyan teljesítménynek ami a magyar emberek keze munkáját, kreativitását és szorgalmát dicséri. Elismerését fejezte ki azoknak a dolgozóknak, akik negyed százada már akkor is a szentgotthárdi árban dolgoztak, amikor az első Opel Astra lekerült a gyártósorról.

Felidézte, hogy az Opel szentgotthárdi gyárában az összeszerelés éveiben 85 ezer Astra és Vectra személygépkocsi készült, az elmúlt negyedszázad alatt pedig összesen 9 millió motort és 2 millió hengerfejet gyártottak.

Közölte, azt, hogy a magyar emberek megszerették az Opel márkát, bizonyítja, hogy 500 ezer Opel gépkocsi futott a magyar utakon, ebből 415 ezret a hazai márkakereskedésekben adtak el, és az Opel jelenleg is a harmadik az eladási listán.

Szólt arról is, hogy a szentgotthárdi gyár tulajdonosa összesen 1,4 milliárd eurónyi, 430 milliárd forintnyi beruházást, fejlesztést hajtott végre, három lépcsőben felépítették Európa legkorszerűbb flexibilis motorgyárát.

Hozzátette: tavaly rekordévet zárt a motorgyár, hiszen minden eddiginél több, 629 ezer 199 motort gyártottak, a szentgotthárdi üzem ma már az Opel cégcsoport meghatározó része.

Hangsúlyozta: a magyar kormány továbbra is arra törekszik, hogy lehetőségeihez mérten minden körülményt és feltételt úgy alakítson, hogy az Opel új tulajdonosa ne csak megtartsa, de továbbfejlessze a gyárat.

Példaként említette, hogy csökkentették a társasági adó mértékét, amely szavai szerint legalacsonyabb az Európai Unióban.

Szijjártó Péter kijelentette azt is: 2018-ban megkezdik a Rábafüzes és Körmend közötti autóút építését.

Karl-Thomas Neumann, az Opel elnök-vezérigazgatója ünnepi beszédében egyebek között arról emlékezett meg, hogy 1992. március 13-án Antall József akkori magyar miniszterelnök vezette le a gyártósorról az első, 1,1 literes, benzines, ötajtós Opel Astrát, amelynek akkori ára nem érte el az egymillió forintot. A járművet később a Magyar Közlekedési Múzeumnak ajándékozták, de a jubileumi ünnepségre most ismét Szentgotthárdra érkezett.

Hangsúlyozta: 25 évvel ezelőtt Magyarország első autóipari beruházását hajtották végre, az összeszerelő üzem indítása után pedig négy hónappal később már megkezdte a termelést a motorgyár is, amit 2013-ban a Flex-motorgyár követett.

Karl-Thomas Neumann szólt arról is, hogy a 2016-ban az év autójává választott új Opel Astrákban is Szentgotthárdon készült "szív dobog", és a márka új zászlóshajójába a genfi autószalonban bemutatott Insigiába is szentgotthárdi motor dolgozik majd.

Hozzátette: 2020-ig 29 új modell bevezetését tervezik, idén ebből hetet mutatnak be.

Szólt a PSA-val kötött egyesülésről is. Fontosnak nevezte, hogy az Opel továbbra is megmaradjon német márkának, de mérnökeik közösen egy új Európa-bajnok márkát is kifejleszthetnek. Már rövid távon is sikert remélnek, például az utcai terepjárók kategóriájában - mondta.

Greg Buchal, a szentgotthárdi gyár igazgatója első sorban 1200 munkatársainak mondott köszönetet, közülük is kiemelte azt a 167 kollégáját, aki már a kezdetekkor is az Opelben dolgozott.

Az igazgató szerint a szentgotthárdi gyárnak nemcsak múltja, de jelene és jövője is van, továbbra is szükség lesz az ott dolgozók tudására, szorgalmára, lelkesedésére és profizmusára.

A múlt, jelen és jövő összekapcsolódását jelképezte, hogy Szijjártó Péter, Karl-Thomas Neumann és Greg Buchal a 25 éve gyártott első Astrával gördültek be az ünnepségnek helyet adó gyártócsarnokba, de már az előzőleg általuk leleplezett új Opel Insigniában hajtottak ki onnan.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Elektromosautó-gyárrá alakul az Opel a tervek szerint
  Olasz szakember került az Opel Southeast Europe élére
  Opel-felvásárlás
  Visszatérnek a magánvevők az új autók piacára
  160 Opelt vásárolt a Magyar Posta
  Az Opel sikermárkává vált 25 év alatt
  Az Opel átmenetileg kiszorulhat több piacról
  A PSA megveszi az Opelt
  Rekordévet zárt az Opel magyarországi gyára
  Új autó TOP 3 2016-ban: Ford, Suzuki, Opel
  Élre kormányozta magát a Suzuki
  Gondolatra önindít az Opel projektautó
  Az Opel 650 ezer motort gyárt az idén Szentgotthárdon

További hírek ebben a kategóriában

t Kávézót nyitott a Tiffany
2017-11-16 10:26
Shortlistes lett az Epica Awards...
A Springfield újabb kampánya
Elsa Pataky a Women’secret...
Beruház a Nestlé