Hírek
19431 hír az adatbázisban
TVE regionális kampánya
Marketinginfo.hu - 2017-02-17 13:51
CSR

A Tudatos Vásárlók Egyesülete és cseh, lengyel, szlovák és máltai partnerei közös regionális petíciót indítottak, amelyben fairtrade termékeket kérnek a legnagyobb szupermarket láncoktól.

Egyre több fogyasztó szeretne méltányos kereskedelmi, azaz fairtrade termékek vásárlásával hozzájárulni a szegénység leküzdéséhez. A méltányos kereskedelem jobb életkörülményeket biztosít a gazdáknak és tisztességesebb munkakörülményeket a dolgozóknak a fejlődő országokban. Európai felmérések szerint a magyar fogyasztók 28%-a, a csehek 36%-a, a máltaiak 42%, a lengyelek 29%-a, a szlovákok 32%-a és a litván fogyasztók 30%-a fizetne legalább 5%-al többet olyan fejlődő országokból származó fairtrade termékekért, amelyek megvásárlásával támogathatják a fejlődő országokban élő embereket.

A petíció közvetlenül fejezi ki a fogyasztók fairtrade termékek iránti igényét a szupermarketek felé. A fogyasztók közösen a Tudatos Vásárlók Egyesületével, a lengyel Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie-val, a szlovák Centrum environmentálnej a etickej výchovy ®ivica-val, a cseh Ecumenical academy és a máltai Koperattiva Kummer&267; &288;ust-al együtt kérik a szupermarketeket, hogy a fairtrade termékek:
 
  • Legyenek elérhetők! Szeretnénk, ha üzleteikben az év minden napján és az ország egész területén lennének különböző fairtrade minősített termékek, különösen csokoládé, kakaó, kávé, tea, banán és más déligyümölcsök.


 
  • Legyenek megtalálhatóak! A fairtrade minősített termékek kapjanak kiemelt megjelenést a boltok polcain és a reklámanyagokban. Jelenjen meg a polcoknál és a minősítést igazoló logó, a kommunikációs anyagokban rövid ismertető is.


 
  • Legyenek nyomon követhetőek! Társadalmi felellőségvállalás keretében tűzzenek ki a fairtrade termékek értékesítéséval kapcsolatos üzleti célokat és indikátorokat, melyeket az adott szupermarketlánc CSR jelentésében vagy az annak megfelelő dokumentumban hozzanak is nyilvánosságra.


Fontosnak tartjuk továbbá, hogy a láncok hosszú távon elköteleződjenek az iránt, hogy méltányos felvásárlási árat fizetnek minden beszállítójuknak, amely lehetővé teszi, hogy azok társadalmi, környezeti és gazdasági értelemben is fenntartható termelést folyatassanak.

A petíció 21 vezető láncot céloz, összesen öt országban. Magyarországon a fogyasztók az öt piacvezető szupermarketnek, a Tesco-nak, a CBA-nak, a Coop-nak, a Lidl-ne és a Spar-nak küldhetik el a fairtrade iránti igényüket. A Tesco és Lidl majdnem mind az öt országnál szerepel. A globális fairtrade piac folyamatosan növekszik. A legnépszerűbb termékek a kávé, a kakaó, a csokoládé, a tea, a banán, a méz, a virágok, a gyapjú és egyre gyakrabban feltűnik az arany is alapanyag vagy ékszer formájában. 2015-ben világszinten a fairtrade termékek eladása elérte a 7 milliárd euro-t. A petícióval megszólított nemzetközi láncok kínálatában nyugat-európában már régóta megtalálható a fairtrade. Nagy-Britanniában a Tesco a fairtrade termékek második legnagyobb forgalmazója. A német Lidl elsőként csatlakozott a Fairtrade kakaóprogramhoz és a 2016-os évet a fairtrade évének nyilvánította. Az osztrák Spar pedig közel húsz éve büszkén forgalmazza a fairtrade termékeket, jelenleg több mint 300 ilyen terméket tart a kínálatában. Mindazonáltal a magyarországi fairtrade kínálat nagyon szegényes.

"Egyenjogú fogyasztók vagyunk. A magyar vásárlók éppúgy igénylik és megérdemlik a fairtrade termékeket, mint a nyugat-európaiak, hogy vásárlásaikkal ők is a fenntarthatóságot és méltányosságot támogathassák"- mondta Tuba Dorottya a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa. "Magyarország egy fejlődő fairtrade piac. A szupermarket, amelyik először lép, hogy kialakítsa és népszerűsítse fairtrade termékkínálatát versenyelőnyhöz fog jutni a fairtrade hozzáadott értékének és pozitív imidzsének köszönhetően." - tette hozzá.

A méltányos kereskedelem, fairtrade

A fairtrade minősítés kritériumrendszere garantálja, hogy a termelés megfelel bizonyos alapvető munka- és emberi jogi feltételeknek. Ezért a termelők előre meghatározott minimumárat kapnak, amely fedezi a fenntartható termelés költségeit. A megfelelőséget a minősítő szervezetek rendszeresen ellenőrzik, a megfelelő termelők és kereskedők a minősítő szervezet logóját marketingcélokra használhatják. A legelterjedtebb és az "eredeti" a Fairtrade International által koordinált minősítés.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  TVE - Pékség teszt

További hírek ebben a kategóriában

Átadták az Önkéntességért Díjaka...
METU a nemzetközi startup hálóza...
Közel 180 tonna élelmiszert adom...
A BMW Motorsport tehetséggondozó...




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...