Hírek
18867 hír az adatbázisban
A WC-n még nem tört meg a nyomtatott sajtó hegemóniája
Marketinginfo.hu - 2017-02-17 12:09
Kutatás

1000 fős országosan reprezentatív kutatást végzett januárban a Domestos megbízásából a Kutatópont a magyar lakosság otthoni higiéniai szokásairól.

A 18 évnél idősebbek körében készült felmérés szerint a WC tisztasága és a higiéniája rendkívül fontos minden demográfiai csoport számára, 10 magyarból egy ugyanakkor elmulasztja a WC használat utáni otthoni kézmosást.

Fertőtlenítőkre esküszik a többség

A válaszadók több, mint fele (54 százaléka) hetente tisztítja háztartásában a WC-t, egyharmaduk pedig minden nap tesz a kagyló tisztaságáért. A megkérdezettek több, mint kétharmada (69%) a vegyi fertőtlenítőszerekre esküszik, de 57 százalékuk a tablettáknak, kapszuláknak és zseléknek is esélyt ad a WC felületén lerakódó baktériumok elleni küzdelemben. Egyébként a megkérdezettek több, mint felének a tisztaság a legfontosabb elvárása a saját WC-jével szemben, a megkérdezettek egyharmada pedig a higiéniát említette első helyen.

Dr. Ócsai Lajos közegészségügyi és járványügyi szakorvos szerint a tisztaság az alap a hatékony fertőtlenítéshez. A klórtartalmú fertőtlenítőszerek csak "tiszta" felületeken tudják hosszan kifejteni hatásukat. A rendszeres fertőtlenítés azért is fontos, mert számos járvány székletszóródással terjed, így például vendégségek után kimondottan javasolt a fertőtlenítés.

100-ból 4 háztartásban nincs WC

A magyar otthonok túlnyomó többségében (63 százalék), külön helyiségben található a WC, 49 százalékukban pedig a fürdőszobában. Ugyanakkor 100 magyar háztartásból 4-ben ­­­- a kutatási eredmények szerint - az illemhely a lakáson kívül, például a közös folyosón található.

A WC-k többségében nem fából van a deszka

A Domestos felmérése szerint a legtöbb otthoni mellékhelyiségben (a háztartások 71 százaléka) csak WC-csésze, WC-papír tartó, WC-kefe, esetleg kézmosó található, és közel háromszor többen használnak műanyag WC-deszkát (80%), mint a fából készültet (26%). A lakosság döntését a szakember is megerősíti. Dr. Ócsai Lajos szerint ugyanis könnyebb fertőtleníteni egy műanyagból készült deszkát, mint egy fából készültet, hiszen utóbbiban jobban túlélnek a kórokozók, baktériumok.

10-ből 1 magyarnál elmarad az otthoni kézmosás

A megkérdezettek 97 százaléka használ otthonában WC-kefét, 91 százalékuk pedig mindig kezet mos otthon WC-használat után. Szignifikánsan magasabb arányban vannak az Észak-Magyarország régióban élők között azok, akik csak székelés után mosnak kezet, vizelés után ezt nem tartják annyira fontosnak. A válaszadók háromnegyede folyékony szappannal (74%), míg egyharmaduk hagyományos szappannal (34%) szokott kezet mosni. A hölgyeknél - mondja Dr. Ócsai Lajos - pedig a WC használat előtti kézmosás legalább olyan fontos, mint a WC használat utáni. "A kézmosás és a WC-kefe használata, azaz a WC kultúrája a szocializáció során alakul ki, így a szülőknek óriási felelőssége van abban, hogy megtanítják-e mindezt gyerekeiknek. Abban, hogy az otthon tanultak rögződjenek, komoly feladat jut az óvodának, iskolának is" - véli Dr. Ócsai Lajos.

Magyar férfi állva vizel, kivéve, ha pécsi

A megkérdezett férfiak közel kétharmada (63%) állítása szerint állva vizel, míg bő egyharmaduk (37%) ülve. A Dél-Dunántúl régióban azonban szignifikánsan magasabb az ülve vizelő férfiak aránya (53%). Vizelésre a magyarok túlnyomó többsége (86%) csak 1-2 percet fordít az életéből alkalmanként, míg székelés esetén a legtöbben (62%) 3-5 percre csukják magukra a WC-ajtót - derül ki a Domestos kutatásából.

"Bár a vizelettel általában nem távozik kórokozó vagy baktérium, célszerű, hogy a vizelet a WC-csészébe jusson és ne mellé. Ezért otthon szerencsésebb az ülve vizelés, ugyanakkor nyilvános helyen, amelynek higiéniájáról nem győződtünk meg, a férfiak a piszoár használatával kerülhetik a közvetlen érintkezést a deszkával" - mondja Dr. Ócsai Lajos.

Bár hatékonyabbnak tűnik az erős vízsugarú öblítés, hatékonysága a székletszétszóródás, így a baktériumok terjesztése során is megmarad. "Szerencsésebb kisebb erővel öblíteni a WC-t, esetleg ha szükséges, WC-kefét is használni" - teszi hozzá.

A WC-n az újságolvasás őrzi előnyét az okoseszközökkel szemben

A válaszadók több mint kétharmada (69%) nem végez egyéb tevékenységet, miközben a WC-n időzik. Azok közül, akik egyszerre több dologra is képesek a WC-n ülve, a legnagyobb arányban újságot olvasnak (51%), amit az elektronikus eszközön történő olvasás követ (44%). Az Észak-Alföldön élőknél az újság- és könyvolvasási kedv is magas, arányaiban a legtöbben a városokban élők választják az okoseszközöket a WC-n töltött idő alternatív tartalommal történő kitöltésére.

Bármilyen tárgy szállítása a WC és a többi helység között azzal jár, hogy a tárggyal együtt kivisszük a WC mikroflóráját is. Így az a könyv, amely a WC után a hálószobában vagy a konyhában is megfordul, nem csak a legnemesebb kultúrát terjeszti. "A WC-t érdemes csak a funkciójának megfelelően berendezni, a barátságos környezetet teremtő kisszekrények, faliképek és szőnyegek csak felületet adnak a baktériumoknak" - figyelmeztet a szakember.

Ismét iskolai mosdókat újít fel a Domestos

2017-ben is folytatódik a Domestos iskolai mosdófelújítási programja. Mivel a higiéniai szokások a szakértők szerint már gyermekkorban kialakulnak, fontos, hogy minél több helyen vegye körül őket higiénikus környezet. Ezért immár harmadik alkalommal Magyarországon, az Unilever minden kiskereskedelmi forgalomban értékesített Domestos termék után 5 forintot fordít általános iskolai mosdók felújítására. Az idei akció 2017. február 1. és április 30. között zajlik. Így bárki, aki Domestos terméket vásárol a program három hónapja alatt, maga is hozzájárul a felújításokhoz. Az első három iskola felújítását a Domestos ismét garantálja, de hogy a tíz kiválasztottból végül hány iskola mosdói újulnak meg, az csak a vásárlókon múlik. A jelöltekre a Domestos honlapján lehet szavazni, az akció során a legtöbb szavazatot kapó iskolák mosdóit újítják fel. Érvényes szavazatokat leadni 2017. február 1. - 2017. április 30. között lehetséges.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Domestos - Market iskolamosdó felújítási program
  Új partnerek az Unilever felújítási programjában

További hírek ebben a kategóriában

p Uborkaszezon a munkahelyen
2017-08-15 14:40
Nőtt a külföldről behozott haszn...
Több védekező eszköz fogy a nyár...
Mi marad nyaraláskor leggyakrabb...
Bővült a nyárigumi-piac




Marketing Manager
Amiben segíteni tudsz nekünk:- Külföldi piacralépés marketingstratégiá...