Hírek
19296 hír az adatbázisban
A használtautó-vásárlók szokásai
Marketinginfo.hu - 2017-01-31 15:29
Kutatás

Az AAA AUTO szerint a magyar férfiak a nagyobb méretű és teljesítményű, míg a magyar nők a ferdehátú, piros színű használt autókat kedvelik.

Az AAA AUTO 2016-ra vonatkozó csoportszintű értékesítési adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nőké a Suzuki Swift. A nők a ferde hátú modelleket preferálják, míg a férfiak - bár szintén ferde hátú autót választottak a legtöbben - nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és MPV-ket.

Az AAA AUTO magyar piacra vonatkozó 2016-os adatai szerint a magyar férfiak körében az Opel Astra, a Suzuki Swift, és a Ford Focus, míg a nőknél a Suzuki Swift, az Opel Astra és az Opel Corsa volt a három legnépszerűbb modell. A színeket tekintve mindkét nem körében a szürke a legnépszerűbb. Magyarországon jobban kedvelik ezt a színt, mint az AAA AUTO értékesítési hálózatának más országaiban: nálunk a férfiak 30 és a nők 26 százaléka vásárol szürke használt autót, miközben csoportszinten 22, illetve 20 százalék ez az arány. A magyar nők 12 százaléka választ piros használt gépkocsit, míg a férfiak körében 8 százalék a piros autót vásárlók aránya.

"Az AAA AUTO Csoport értékesítési adatai nekünk és ügyfeleinknek is fontos információkkal szolgálnak az egyes gépkocsik népszerűségének megítéléséhez, illetve a vételi és eladási preferenciák megismeréséhez" - nyilatkozta Karolína Topolová, az AAA AUTO International vezérigazgatója. "Így jól ismerjük a magyar nők és férfiak preferenciáit, amelyeket vevőink is figyelembe vehetnek, amikor döntést hoznak az általuk megvásárolni kívánt gépkocsi típusával, színével vagy karosszériájával kapcsolatban."

Magyarországon - ahogy más piacainkon is - a nők a kisebb teljesítményű gépkocsikat kedvelik. A női használtautó-vásárlók 17 százaléka, míg a férfiaknak mindössze 9 százaléka vásárol 50kW-os vagy annál kisebb motorteljesítményű autót. A magyar nők az átlagnál jobban szeretik a benzinmotort: Magyarországon a női vevők 74 százaléka választott benzinüzemű gépkocsit, szemben a csoportszinten jellemző 64 százalékkal. Az AAA AUTO magyar női vevői körében erősen preferáltak a ferdehátú modellek: a magyar nők 60 százaléka vett ilyen karosszériájú autót, míg csoportszinten ez az arány 49 százalék volt. A magyar férfiak mintegy 20 százaléka vásárolt szedánt, 19 százaléka kombit és 11 százaléka MPV-t.

Az AAA AUTO 2016-ban naponta összesen mintegy 14 ezer autót kínált eladásra négy országban - ebből a magyarországi napi kínálat közel ezer gépkocsi volt.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon
  Fordulat a használtautó piacon
  Nőtt a külföldről behozott használt autók száma
  Egyre racionálisabbak a vásárlók
  Minden eddiginél többen terveznek autót vásárolni az idén
  Benzines kisautók a legnépszerűbbek
  Az idén is nő a használtautó-eladás
  A használt piacon a dízelautó a sztár
  Mobilra fejlesztett az AAA AUTO
  Használtautó top 3: Opel, Suzuki, Volkswagen
  Lassuló növekedést mutat a használtautó-import
  Továbbra is kapósak a használtautók

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok 2,6 csésze kávét iszn...
Nők az ICT szektorban
10-ből 8 ember nagyon nehéz nyug...
A magyar pályakezdők megtakarítá...