Hírek
20925 hír az adatbázisban
Márkák és az influencer marketing
Marketinginfo.hu - 2016-10-27 12:43
Márkák

A Brandfestivalon kerekasztal beszélgetés zajlott az influencer brandingról.


A résztvevők Csollán Annamária, a MOL vállalati marketing vezetője, Pellion Ágnes, a Coca Cola kommunikációs vezetője, Lakatos Zsófia, az Emerald PR vezetője és Mátsik Emese, az R-Time b2b kommunikációs vezetője voltak.

A megkérdezettek arról beszéltek, hogyan választanak a cégek a márkájuk mellé arcot. A MOL-nál az a fő kérdés, mit tud nyújtani a márkaarc elérésben és ismertségben, de olyan szempontok is számítanak, mint a CSR. A Cola-nál nincs olyan kampány, ahol ne szegmentálnának, legyen szó influencerekről, vagy nagykövetekről. Szerinte a cégeknek nézőpontot kell váltani abban a tekintetben, hogy az influencerek (bloggerek) nagy függetlenséggel bírnak.


Lakatos Zsófia tapasztalata szerint egyelőre még sok cég még fél attól, hogy az influencerek közt válasszon márkaarcot. Felmerült kérdésként, hogy tudja-e egy TV kontrollálni a saját arcait, hogy ők milyen márkákkal kössenek szerződést? Mátsik szerint ezen a területen egyértelműen szigorra van szükség, hiszen sok hirdetői érdek sérülhet.

Fontos tudni, hogy a márkaarcok nem hirdetőoszlopok, a Cola-nál 6-8 hetente az összes Youtube és egyéb social media partnerük közösségi megjelenéseit egyesével értékelik, elemzik. Számukra nagyon nem mindegy, hogy a márka milyen személlyel köti össze a nevét. Mindenkiben lehet kockázat, ezért előzetes kutatásokat végeznek az adott személyekről.

A MOL-nál a sportszponzoráció nagyon erős, lehetőleg hosszú távú együttműködésekkel, de itt is van kockázat, hiszen a sporteredmények kiszámíthatatlanok. A MOL csapatokat és egyéni sportolókat is támogat.

A Cola sok youtubberrel és influencerrel tart kapcsolatot. Kampányarcnak például azért választották ki Palvin Babarát, mert országosan ismert és jelentős social media aktivitással és követőbázissal rendelkezik. Elmondta, kevés az úgynevezett A-kategóriás ambassador ma Magyarországon.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Jön az influencer marketing csúcstalálkozója
  Influencer Festival Budapesten
  Influencer marketing blog a Morpho-tól
  Pepsi Vloggerőpróba – az influencer marketing egy új megközelítése
  Influencerek és a Coca-Cola
  Két kategóriában díjazták az FMCG márkaépítést a BrandFestival-on
  Autómárkák marketingstratégiái a válság után
  Milyen változásokat hoz az ügynökségek életében a digitalizáció?
  Díjazzák a márkaépítést a BrandFestival-on

További hírek ebben a kategóriában

A francia Renault növelné a Daci...
A Springfield első fenntartható ...
A Michael Kors Holdings Limited ...
Együtt folytatja a MINI és a Kat...