Hírek
19104 hír az adatbázisban
Egyre távolabbi országokból keresik a diósgyőri húsvéti csokikat
Marketinginfo.hu - 2016-03-23 16:02
Márkák

A magyarok a kakaós ízt kedvelik, de a japánok például egészen speciális igényeket támasztanak.

A diósgyőri gyár a Nestlé cégcsoport üreges csokoládéfigurák gyártására specializálódott üzeme, amelynek termékei Magyarország mellett 23 másik országban kerülnek piacra. A közelgő húsvéti ünnepekre itt készült csokinyuszik, csokicsibék és más figurák a világ legkülönbözőbb pontjain bukkannak fel a boltok polcain, akárcsak decemberben a csokimikulások.

A diósgyőri gyárban 2015-ben rekordmennyiségű, összesen 4 000 tonnányi csokifigurát, azaz összesen közel 67 millió darabot állítottak itt elő. Az idei év pedig újabb növekedést hozhat, hiszen Brazília, Ecuador és Japán mellett az Egyesült Államokból is komoly az érdeklődés a figurák iránt, így 2016 telén már ezek az országok is a gyár partnerei lehetnek.

A tengerentúli vevők esetében különleges szállítási eljárásokra van szükség. Miskolcról először a holland Bremenhaven kikötőjébe érkeznek a csokoládék, ahonnan a közel egy hónapos utazás alatt speciális hűtőkonténerekben érik el Ausztrália és Új-Zéland partjait. Így jutnak el a Diósgyőrben készült csokitojások, csokinyulak és csokicsibék Kanadába és Chilébe is.

Export szempontjából van, ahol a húsvéti időszak még az év végi ünnepeknél is fontosabb: tavaly például közel négyszer több csokinyuszit (46 tonna) szállított a Nestlé diósgyőri gyára az afrikai országoknak, mint csokimikulást (12 tonna). Kanadában is hasonlóan alakult ez az arány, így itt 118 tonnányi húsvéti édesség került piacra az észak-magyarországi városból.

"Európába és a tengerentúlra 70-80 százalékban jellemzően tejcsokoládéból készítünk figurákat, míg 10-15 százalék között van az étcsoki aránya. Tapasztalataink alapján az étcsoki-fogyasztók kezdetben gyakran maguk is inkább tejcsoki-kedvelők, azonban mivel az életkorral előrehaladva ízlésük, íz-preferenciájuk változik, egyre többen állnak át az étcsokoládé-fogyasztásra. A különböző elvárások közül is igen különlegesnek számít az a japán piaci igény, amely étcsokiból készült tojásba rejtett tejcsoki formát kíván" - mondja Magyari Zoltán, aki 2012 óta a Nestlé diósgyőri gyárának termelésvezetője.

Ugyan a húsvéti ünnepekhez a világ számos országában hozzátartozik a csokinyúl és a csokitojás, korántsem ugyanazt az ízt kedvelik a gyerekek Angliában, mint Németországban vagy Magyarországon. "Ahogy más élelmiszerek tekintetében is országról országra változik az ízlésvilág, ugyanez a helyzet a csokoládéval. Angliában a karamellesebb alapízű és édesebb masszákból készült, míg a kontinens nyugati országaiban a magas kakaóvaj-tartalmú és a mogyorósabb alapízű figuráinkat fogyasztják. Magyarországon és a közép-európai térség országaiban pedig a kakaósabb alapízű termékeinket vásárolják az emberek" - meséli Magyari Zoltán.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Hétmilliárdot költöttünk rá tavaly húsvétkor
  Száz új Nestlé munkahely Szerencsen

További hírek ebben a kategóriában

Milliárdos beruházás a Kométánál
Csehországban nőtt a személygépk...
Újabb sztárelőadó a BrandFestiva...
Az Apple és a Google maradt idén...