Hírek
19586 hír az adatbázisban
3 ok, amiért a networking kell a marketinghez
Marketinginfo.hu - 2016-01-07 11:03
Kutatás

Egy friss felmérés szerint a kis- és középvállalkozások marketing eszköztárában egyre nagyobb teret nyer a személyes kapcsolattartás, az irányított üzleti kapcsolatépítés, azaz a networking.

A Marketing112 hatodik alkalommal készítette el a KKV Marketing Felmérést, amelyben 2000 kis- és középvállalkozást kérdeztek meg az elmúlt évi marketing gyakorlatáról. Ebből kiderült, hogy a megkérdezett kkv-k 54%-ának marketingjében egyre fontosabb szerep jut a személyes kapcsolattartásnak és az üzleti kapcsolatépítésnek, vagyis a networkingnek. Ferling József, a BNI Magyarország kommunikációs igazgatója 3 érvvel támasztja alá, hogy egyre nagyobb szükség van erre az eszközre az üzleti életben.

1. Neked milyen a bizalmi indexed?

A mai gazdasági világban egyre inkább felértékelődik a bizalom. A vállalkozóknak minőségi és pénzügyi szempontból is megbízható partnerekre van szükségük, olyanokra, amelyek jogszabálykövetőek, és növekedésre, valamint folyamatos jövőbeli együttműködésre képesek. A magas bizalmi indexszel rendelkező üzletfelek és vevők jelentik a kulcsot egy-egy vállalkozás fejlődéséhez.

2. Az információ hatalom

A networkingtalálkozókon az egymást jól ismerő üzletemberek egy bizalmi közösségben találkoznak. Ezek az összejövetelek információcsere-központok, ahol a résztvevők egy helyre hozzák össze a tudásukat például társadalmi változásokról, pályázatokról, a gazdasági élet helyzetéről, megbízható vagy tisztességtelen piaci szereplőkről, üzleti lehetőségekről, lehetséges projektekről.

3. Ajánlások tudatosan

Míg a cégek 98%-a szerzi üzletei nagy részét ajánlás útján, addig csak a 3%-uknak van kidolgozott stratégiája az ajánlásszerzésre. Nem elég a szerencsére bízni ezt, hiszen az erre vonatkozó, tudatosan felépített terv a networking révén jelentős árbevétel-növekedést eredményezhet. Csak ne feledkezzünk meg az ajánlások viszonzásáról vagy még inkább megelőlegezéséről - a networking ugyanis nem annyira kapcsolatépítés, sokkal inkább ajánlásadás.

Hazánkban a Business Network International (BNI) 2008 óta szervez heti rendszerességgel üzleti találkozókat. A közel 1000 taggal rendelkező, bizalmi alapon működő üzleti közösség maga is vizsgálja tagvállalkozásai tapasztalatait. 2015-ös felmérésükből kiderült, hogy az elmúlt évben a tagcégek 54%-ának nőtt az árbevétele a kapott ajánlások és az üzleti kapcsolatok révén, és 46%-uk pedig növelni tudta a dolgozói létszámát. 





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A jó üzleti kapcsolat titkai
  Túl sokat beszélünk cégünkről?
  Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k
  Networking vonalon erősít a DIMSZ
  Továbbra is spórolnak a kkv cégvezetők a marketingen
  Tartós bérlettel spórolnak a kkv-k

További hírek ebben a kategóriában

Forrás: Bloomberg Sport Trendek Európában
2018-01-16 09:42
Veszélyben a biztosítók piaca?
A jó üzleti kapcsolat titkai
A GDPR-tudatosság
Fizetésemelési hullám a szakembe...