Hírek
19276 hír az adatbázisban
"Az eladók fele nem mosolyog, nem köszön és nem segít"
Marketinginfo.hu - 2013-05-06 11:35
Kereskedelem

A Mapei Kft. 150 építőanyag és burkolatkereskedőnél végzett próbavásárlásokon alapuló kutatást a múlt év végén. A cég szerint a lehetőségek 70 százalékát "elpuskázzák" a kereskedők az eladók miatt.

A próbavásárlások során már az első benyomás megdöbbentő volt: a felkeresett üzletek 52 százalékában nem mosolyogtak az eladók, 45 százalékukban pedig még csak nem is köszöntek.
Ennél is kedvezőtlenebb képet mutat, hogy az üzletek 59 százalékában egyáltalán nem érdeklődtek a vevő szándékáról, hogy mi a problémája, vagy éppen mit szeretne.

Az eladók 80 százaléka nem kezelte a próbavásárlók kifogásait, "ha nem, hát nem" attitűddel álltak a feltett kérdésekhez. Ugyancsak rosszul fest, hogy szinte sehol (92 százalék) nem segítették gyártói akció ajánlásával az érdeklődőket, és az esetek 86 százalékában nem ajánlottak szakembert a tanácstalan vevőknek. Összességében az eladók 62 százaléka nem mutatott megfelelő szakmai felkészültséget.

A helyzetet látva a Mapei Kft. a MÉBKER (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózata) keretében útjára indította az Értékesítési Akadémiát, melynek első képzése a napokban került megrendezésre. Mint ismeretes, a Mapei Kft. többek között ezzel a kezdeményezéssel szeretne visszaállni a növekedési pályára.

Az első alkalommal megrendezésre kerülő Értékesítési Akadémián hét kereskedés munkatársai vehettek részt. A rengeteg gyakorlással és szituációs gyakorlatokkal teletűzdelt három napos képzés célja az volt, hogy a résztvevők hatékony értékesítési folyamatokat építsenek fel.

Bár a különleges képzés végén a résztvevők a MÉBKER Értékesítési Akadémia elvégzését tanúsító oklevelet vehettek át, a képzés folytatásaként egy hónapon belül minden résztvevőnél próbavásárlók jelennek meg és letesztelik az értékesítőket, majd személyes tanácsokkal segítik a további fejlődést.

"Bízunk abban, hogy a kezdeményezésünk beváltja a hozzá fűzött reményeket és javul a kereskedések forgalma - mondta Markovich Béla a Mapei Kft ügyvezetője, aki személyesen is átadta tudását a tréningen.

Az idei évben még további két alkalommal kerül megrendezésre az a MÉBKER Értékesítési Akadémia, ahol a tervek szerint és összesen mintegy harminc partner kereskedés munkatársainak képzése fog megtörténni.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Mapei kapta a hónap beruházója díjat
  Megéri egy jó szakmát tanulni?
  Díjazták a Mapei Kft. kampányát
  Jó év volt 2016 az építőanyag-kereskedelemben
  Kevesebbet mosolyogtak a magyar eladók tavaly
  Felmérés készült a vevőkiszolgálásról
  Ezért nem nőnek a magyar vállalatok?
  Próbavásárlással tesztelték a webáruházakat
  Próbavásárlási központ nyílt Budapesten
  Megbízhatók a magyar webáruházak
  Elkezdődött a szállodák újraminősítése
  A válságban még fontosabb az ügyfélszolgálat

További hírek ebben a kategóriában

A jövő éves bértárgyalások a Tes...
Black Friday az Extreme Digitaln...
Cafeteria és ajándékkártya az Eu...
Önkiszolgáló kasszák segítik a v...