Hírek
13474 hír az adatbázisban
Nem védik a cégek a személyes adatokat
Marketinginfo.hu - 2012-05-11 07:46
Digitális

A Canon kutatása szerint a fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek adataik védelméért. 76% pedig otthagyna egy céget, ha kiszivárogna valamilyen személyes adata.

A Canon Europe közzétette az ICM által lebonyolított kutatásának eredményeit, amely rávilágít az adatbiztonság növekvő jelentőségére, és a fogyasztói bizalomhiányra. A tanulmány arra is rávilágít, hogy az Európai Bizottság által javasolt új, vállalatokat érintő kötelezettség: az adatvesztések nyilvánosságra hozatala, negatív hatásokkal is járhat.

A felmérés szerint a fogyasztók 76 százaléka valószínűleg otthagyna egy céget vagy szolgáltatót, ha attól kiszivárogna valamely személyes adata. A legnagyobb aggodalom a hitelkártya- vagy banki adatok kiszivárgását övezi (48%). A fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek személyes adataik védelméért. Amikor azonban céget vagy szolgáltatót választanak, akkor még mindig előrébb rangsorolják a költségeket (64%), mint a személyes adatok biztonságát garantáló eljárásokat (30%). Az is kiderült, hogy míg aggasztják őket az adatvesztések, a legtöbben csak a biztonsági záradék legfontosabb részeit olvassák el (36%), mindössze 19 százalék veszi sorra az összes kapott biztonsági információt, míg az emberek 13%-a egyáltalán nem olvassa el a biztonságról szóló részt.

Quentyn Taylor, a Canon Europe információbiztonsági igazgatója a következőket mondta a tanulmány kapcsán: "A kutatás azt mutatja, hogy növekszik az adatvédelemmel kapcsolatos fogyasztói tudatosság. Ha azonban a tervezett EU-reformok megvalósulnak, és az adatvesztések nyilvánosságra hozatala kötelező lesz, akkor valószínűleg lényegesen növekedni fog a bejelentett adatvesztések száma; és annak is megvan a kockázata, hogy a fogyasztók érzéketlenné válnak arra, hogy mi számít komoly adatvesztésnek. Az adatvesztés-bejelentések nagy száma akár azzal is járhat, hogy az emberek "belefáradnak", és nem fognak odafigyelni ezekre a jelzésekre. Most a szervezeteknek kell elvégezni a kockázatfelméréseket, nekik kell megtalálniuk a sérülékeny pontokat, és gondoskodniuk kell a megelőző intézkedésekről."

A kiemelt adatvesztési esetek között elég sok dokumentum alapú fordul elő. A Quocirca közelmúltban végzett, szintén európai kutatása szerint a szervezetek több mint 70 százalékában fordult elő nyomtatott anyagokkal kapcsolatos biztonsági probléma, mégis, mindössze 42 százalékuk foglalkozik komolyan ezzel a kérdéssel.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Féltik adataikat a márkáktól a fogyasztók
  Adatvédelmi workshopot szervez a PMSZ
  Elektronikus adatgyűjtésre tér át a KSH

További hírek ebben a kategóriában

sap Startupokat támogat a SAP
2015-05-18 18:03
Új Xerox applikációk
Miben más a programmatic, mint a...
Damjanovich Nebojsa startupper l...
Performance marketing banki szem...




Account manager
Trade Marketing Divíziónk tovább erősítése céljából keressünk vidám, dinami...
Online marketing manager
Online marketing manager Szakirányú tanulmányok és angol nyelvtudás sz...
Marketing munkatársat keresünk B2B területre!
Műszer és laborberendezés kereskedelemmel foglalkozó cég B2B területre mark...