Hírek
10930 hír az adatbázisban
Nem védik a cégek a személyes adatokat
Marketinginfo.hu - 2012-05-11 07:46
Digitális

A Canon kutatása szerint a fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek adataik védelméért. 76% pedig otthagyna egy céget, ha kiszivárogna valamilyen személyes adata.

A Canon Europe közzétette az ICM által lebonyolított kutatásának eredményeit, amely rávilágít az adatbiztonság növekvő jelentőségére, és a fogyasztói bizalomhiányra. A tanulmány arra is rávilágít, hogy az Európai Bizottság által javasolt új, vállalatokat érintő kötelezettség: az adatvesztések nyilvánosságra hozatala, negatív hatásokkal is járhat.

A felmérés szerint a fogyasztók 76 százaléka valószínűleg otthagyna egy céget vagy szolgáltatót, ha attól kiszivárogna valamely személyes adata. A legnagyobb aggodalom a hitelkártya- vagy banki adatok kiszivárgását övezi (48%). A fogyasztók mindössze 12 százaléka gondolja úgy, hogy a szervezetek eleget tesznek személyes adataik védelméért. Amikor azonban céget vagy szolgáltatót választanak, akkor még mindig előrébb rangsorolják a költségeket (64%), mint a személyes adatok biztonságát garantáló eljárásokat (30%). Az is kiderült, hogy míg aggasztják őket az adatvesztések, a legtöbben csak a biztonsági záradék legfontosabb részeit olvassák el (36%), mindössze 19 százalék veszi sorra az összes kapott biztonsági információt, míg az emberek 13%-a egyáltalán nem olvassa el a biztonságról szóló részt.

Quentyn Taylor, a Canon Europe információbiztonsági igazgatója a következőket mondta a tanulmány kapcsán: "A kutatás azt mutatja, hogy növekszik az adatvédelemmel kapcsolatos fogyasztói tudatosság. Ha azonban a tervezett EU-reformok megvalósulnak, és az adatvesztések nyilvánosságra hozatala kötelező lesz, akkor valószínűleg lényegesen növekedni fog a bejelentett adatvesztések száma; és annak is megvan a kockázata, hogy a fogyasztók érzéketlenné válnak arra, hogy mi számít komoly adatvesztésnek. Az adatvesztés-bejelentések nagy száma akár azzal is járhat, hogy az emberek "belefáradnak", és nem fognak odafigyelni ezekre a jelzésekre. Most a szervezeteknek kell elvégezni a kockázatfelméréseket, nekik kell megtalálniuk a sérülékeny pontokat, és gondoskodniuk kell a megelőző intézkedésekről."

A kiemelt adatvesztési esetek között elég sok dokumentum alapú fordul elő. A Quocirca közelmúltban végzett, szintén európai kutatása szerint a szervezetek több mint 70 százalékában fordult elő nyomtatott anyagokkal kapcsolatos biztonsági probléma, mégis, mindössze 42 százalékuk foglalkozik komolyan ezzel a kérdéssel.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Féltik adataikat a márkáktól a fogyasztók
  Adatvédelmi workshopot szervez a PMSZ
  Elektronikus adatgyűjtésre tér át a KSH

További hírek ebben a kategóriában

A nagy adat hatása az üzletfejle...
Hétfőtől OLX az Apród
A Tesco is rámozdul a nagy adatr...
Kié a legnépszerűbb webáruház?




Projektvezető
Veszprém megye, IMPC Personnel Hungária Kft.
Kereskedelmi munkatárs
Budapest XVII. kerület, IMPC Personnel Hungária Kft.
Sales representative
Budapest, PB Power Trade, a.s.