Hírek
19430 hír az adatbázisban
Mit esznek a gyerekek?
Marketinginfo.hu - 2011-11-11 09:35
Kutatás

A tejtermékek fogyasztását és az iskoláskorú gyerekek étkezési kultúráját kutatta a Mona Hungary.

A Mona Hungary Kft. a Montice márka termékeinek forgalmazója 2011. nyarán országos reprezentatív mintán felmérést végzett a hazai iskoláskorú gyermekek és szüleik tejtermékekkel kapcsolatos attitűdjéről, vizsgálva a hazai családok táplálkozási és fogyasztási szokásait.

A cég a kutatással arra kérdésre kereste a választ, hogy vajon mennyire népszerű és elfogadott a tejtermékek fogyasztása hazánkban és mit tudnak róluk a szülők, és mi jellemzi az iskoláskorú gyerekek étkezési kultúráját.

A kutatásból kiderül, hogy a 6-15 év közötti fiatalok gyakrabban fogyasztanak tejterméket, mint húst, felvágottat vagy friss gyümölcsöt, zöldséget. A fiatalok közel négyötöde fogyaszt napi rendszerességgel tejterméket, többségük, akár több napszakban is így tesz. A 6-15 év közötti fiatalok legfőbb fehérjeforrása a tejtermékek köre, melyek közül a legnépszerűbb a tej. A vizsgált korcsoport 71 százaléka napi rendszerességgel fogyaszt tejet.

A legmagasabb arányban tejtermékeket fogyasztanak a fiatalok, mégis az édesanyák több mint harmada véli úgy, hogy a jelenleginél több tejet kellene gyermekének napi étrendjébe beépítenie.

A válaszadó édesanyák véleménye szerint a 6-15 év közötti fiatalok 28 százaléka hasonló mértékben fogyaszt egészségtelen ételeket, mint egészségest, további 6 százaléka a fiataloknak pedig kifejezetten egészségtelenül táplálkozik. Szerintük összességében az iskoláskorú fiatalok harmada fogyaszt nagymértékben egészségtelen ételeket. Viszont a tej vs. gyümölcs, gyümölcslé gyermeküknél preferált fogyasztásnál viszont inkább a gyümölcsök és gyümölcslevek mellett tették le a voksukat, a kutatási eredményeink alapján ez azzal is magyarázható, hogy míg tejterméket az iskoláskorú fiatalok 79 százaléka fogyasztja napi rendszerességgel, addig gyümölcsöket mindössze 55 százalékuk.

"A hazai étkezési kultúrában, fogyasztási szokásokban a gyermekek táplálkozása során is van még mit fejlődni, javítani" véli Strasser-Kátai Bernadett. A felmérést végző Mona Hungary Kft. tulajdonos ügyvezetője hozzáteszi: sok család asztalán inkább a mennyiségi ételfogyasztás játszik döntő szerepet, úgy gondoljuk a tápanyagok, tápértékforrások minőségére is nagyobb hangsúlyt kellene a lakosságnak fektetnie. Az egészséges táplálkozás szolgálatában, a helyes táplálkozással kapcsolatos tudástár megosztása érdekében indította el a Mona Hungary Kft. az egészséges táplálkozás elkötelezettjeként a Montice Margaréta Gyűjtési versenyét is. Az edukációs program célja, hogy felhívja a gyermekek, szüleik és nevelőik figyelmét az egészséges táplálkozás fontosságára."

Szakonyi Balázs



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ilyen a munkahelyi étkezési rutinunk
  Kevés tejterméket fogyasztanak a gyerekek
  A GfK Étkezési szokások felmérése
  Az Alföldi Tej az ország legnagyobb tejfelvásárlója
  Nem nézzük a tejtermékek minőségét
  A gyerekek fele nem feltétlen reggelizik
  Egészségkárosító gyerekszokások
  Nem mozognak eleget a gyerekek
  A legtöbbet az egyedüli gyerekre költenek a szülők

További hírek ebben a kategóriában

n A globális márkák harca
2017-12-12 11:35
Átlépett egy határt a magyar aut...
Nőtt a belföldi édességpiac forg...
Túl sokat beszélünk cégünkről?
Kevés kis cég exportál




Online marketing specialista
A 3DHISTECH a digitális mikroszkópok fejlesztésében és gyártásában élenjáró...