Hírek
19112 hír az adatbázisban
Az étkezési szokásokat kutatta a Knorr
Marketinginfo.hu - 2009-02-19 09:39
Kutatás

Minden negyedik magyar a tévé előtt költi el a vacsoráját - többek között ez derült ki a "Knorr. Minden közös étkezés egy lehetőség" kutatásból.

A "Knorr. Minden közös étkezés egy lehetőség..." kampány azzal a célkitűzéssel indult útjára, hogy felhívja a figyelmet a közös étkezések fontosságára és előnyeire. A kampány alapját a Knorr által elkészített nemzetközi, illetve magyar kutatás adja, melyből kiderül, hogy az utóbbi években egyre csökken a közös étkezések száma világszerte.

A kutatás egyrészt azt vizsgálta, hogy melyek azok a tényezők, amelyek a megkérdezettek szerint befolyásolják az étkezési szokásainkat, és hozzájárulnak ahhoz, hogy egyre kevesebbet étkezünk együtt szeretteinkkel.

A tanulmány 7500 18 és 64 év közötti megkérdezett válaszai alapján született meg. A Knorr a felmérésben résztvevő országokat úgy választotta ki, hogy minden földrész képviseltesse magát, így az eredményekből globális következtetések is levonhatók.

A kutatás olykor meglepő eredményeket hozott, és már létező megállapításokat is alátámasztott. A különböző időbeosztás és a társadalmi különbségek például a felmérés szerint nagyon nagy hatással vannak életünkre, ugyanakkor az étkezés pozitív szerepet játszik abban, hogy ezeken változtassunk.

Érdekes adatok születtek akkor is, amikor arról kérdezték az embereket, hogy mi a legfőbb akadálya annak, hogy egyre kevesebbet étkezünk együtt. A legtöbben - a válaszadók 30 százaléka - azt válaszolták, hogy a "hosszú munkaidő" az oka, de nagy számban hivatkoztak a megkérdezettek az "eltérő időbeosztásra" (28%) vagy az "időhiányra" (22%) is. Azonban az is kiderült a kutatásból, hogy a többség (84%) ennek ellenére igenis fontosnak tartja a közös étkezéseket.

A Knorr az eredményekre támaszkodva igyekszik kampányolni az étkezések fontosságáért. A márka programja olyan fórum kíván lenni, ahol a közös étkezés témáját és az ahhoz kapcsolódó problémákat meg lehet vitatni, és szakértőktől segítséget, tanácsot lehet kérni.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ilyen a munkahelyi étkezési rutinunk
  Receptmagazinnal nyomul a Knorr
  A nőknek a társaság, a férfiaknak az íz a fontos
  Szingli müzli kontra páros rántotta
  Megváltoztatta a vásárlási szokásokat a recesszió
  A többség korlátozná az iskolai büféket
  A szülők és a reklámok befolyásolják leginkább a gyerekek étkezési szokásait
  Étkezési szokások: ebéd helyett vacsorázunk

További hírek ebben a kategóriában

Pontosabban fizetnek a magyarok ...
Az ingyenes házhozszállítás vonz...
Kihalófélben a dízel?
A többség megnézi, magyar-e az é...